03 دی 1399 - 18:37
حنیفی در گفتگو با ایبِنا خبر داد؛

تشکیل بزرگترین بانک کشور با ۴۷۰ هزار میلیارد تومان سپرده

معاون نظارت بانک مرکزی گفت: با ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح بزرگترین بانک جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد که نزدیک به ۴۷۰ هزار میلیارد تومان سپرده این بانک است.
کد خبر : ۱۲۰۶۸۶
حنیفی

فرهاد حنیفی معاون نظارت بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به موضوع ادغام پنج بانک و موسسه مهر اقتصاد، بانک قوامین، موسسه مالی و اعتباری کوثر، بانک انصار و بانک حکمت در بانک سپه اظهار داشت: بررسی که ما داشتیم روی این بانک‌های مشمول ادغام از لحاظ سپرده‌پذیری و از لحاظ تسهیلات و خدماتی که به مردم می‌دادند؛ قرار بر این شد که چند کار با هم انجام شود. از جمله اینکه سرویس دهی اینها، خدمات‌دهی بانک‌ها و کاری که اینها در شبکه بانکی انجام می‌دهند، بدون هیچ خللی ادامه پیدا کند و عملا مردم احساس کنند که شبکه شعب کاملا در اختیارشان است. این یکی از مواردی بود که مدنظر قرار گرفت.


حنیفی افزود: همچنین اجرای مصوبات شورای پول و اعتبار و دستورالعمل‌هایی که در این رابطه بود، مورد توجه ما قرار گرفت و قرار شد در عین حال که موضوع ادغام جلو می‌رود، این پنج بانک و موسسه هم کارهای اصلاحی خودشان، کاهش نرخ سپرده و اجرای دستورالعمل‌های بانک مرکزی را به صورت جدی در دستور کار داشته باشند.


وی افزود: خوشبختانه در عین حال که موضوع ادغام جلو می‌رفت، انحرافاتی که این بانک‌ها در عملکرد داشتند، در مسیر اصلاح قرار گرفت و با انجام این ادغام بزرگترین بانک جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد. نزدیک به ۴۷۰ هزار میلیارد تومان سپرده این بانک‌ها است که تقریبا می‌توان گفت حدود ۵۰ درصد از بانک بعدی که ملی باشد، فراتر قرار می‌گیرد.


معاون نظارت بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد که به همان شکلی که این پنج بانک توانستند به صورت تفکیکی خدمات ارائه کنند، حال در یک مقیاس بزرگتر هم بتوانند به خوبی، عملکرد مثبتی را در نظام بانکی داشته باشند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر