گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

ریزش شاخص کل بورس در شروع هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۴۳۳۳ واحدی معادل ۱.۶۸ درصد به یک میلیون و ۴۲۳ هزار و ۵۸۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۶۹ واحدی به ۲۰ هزار و ۷۳ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۰۷۵۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات اولین روز هفته (شنبه ششم دیماه ۹۹)، شاهد روند نزولی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۳۵۹  واحدی معادل ۱.۶۸ درصد به رقم ۳۷۲ هزار و ۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۶۳۵۹ واحدی معادل ۱.۶۸ درصد، عدد ۴۷۳ هزار و ۵۴۶ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۲۹۷ واحدی به رقم ۳۰۹ هزار و ۹۷۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۷۳۲۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۹۱ هزار واحد رسید.


همچنین شاخص بازار اول با ۲۲۳۳۳ واحد کاهش به رقم  یک میلیون و ۴۳ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۳۲۳۷ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۸۷۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فملی، شستا، فولاد و تاپیکو، با بیشترین کاهش، تاثیر زیادی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شپدیس، فخاس، کاما، بوعلی، تیپیکو و سیتا، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۲۱۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲ میلیون و ۱۸۸ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۲۳ هزار و ۵۹۴  میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد دلقما(دارویی‌ لقمان‌) با ۸.۱۲ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای دجابر، وآذر، فمراد، پسهند، کساوه و ونفت بود. همچنین نماد معاملاتی غبهنوش(بهنوش‌ ایران) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خمحور، شبندر، شبریز، پتایر، قنیشا و خمحرکه بود.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی شستا، فملی، سیتا، شپنا، فولاد، وتجارت و خودرو، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی وآذر، کاما، خنصیر، تپمپی، بوعلی، کترام و کبافق با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای غبهنوش، خساپا، شپنا، خگستر، غپینو، خودرو  و شبندر بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنایع وسایل ارتباطی و سیمان با افزایش همراه بودند و در شاخص صنایع محصولات کاغذ، حمل و نقل، فنی مهندسی، فراورده نفتی و رادیویی، روند نزولی را در پیش گرفتند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر