08 دی 1399 - 10:30

گزارش مشترک با موضوع اهداف توسعه پایدار (SDGs)

بانک توسعه اسلامی با هدف همفکری، حمایت، تبادل اطلاعات و تجربیات و با همکاری بانک‌های توسعه چندجانبه و صندوق بین‌المللی پول اقدام به تهیه گزارشی در ارتباط با اهداف توسعه پایدار نموده است.
کد خبر : ۱۲۰۸۲۳
1

به گزارش ایبِنا به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، در دسامبر سال میلادی جاری بانک توسعه اسلامی (IsDB) با هدف همفکری، حمایت، تبادل اطلاعات و تجربیات و با همکاری بانک‌های توسعه چندجانبه (MDBs) و صندوق بین‌المللی پول (IMF) اقدام به تهیه گزارشی در ارتباط با اهداف توسعه پایدار (SDGs) نموده است.


بنابر اعلام بانک توسعه اسلامی این گزارش در پایان سال میلادی جاری منتشر می‌شود. سالی حساس که به نظر می‌رسد پیشرفت اهداف توسعه پایدار زیر سایه سنگین فراگیری بیماری کووید ۱۹ دستخوش مشکلات فراوانی شده باشد. در پاسخ به این رویداد و به منظور کاهش اثرات فراگیر و مخرب این بیماری، بانک‌های توسعه چندجانبه اقدام به تجهیز بسته‌ای به ارزش ۲۳۰ میلیارد دلار برای بازه زمانی سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ میلادی کرده است که از این میان، مبلغ ۷۵ میلیارد دلار قبل از پایان سال ۲۰۲۰ مستقیماً به فقیرترین کشورها تخصیص داده خواهد شد.


یکی از نکاتی که در این گزارش بدان پرداخته می‌شود تقویت ارتباط فراگیری بیماری کووید ۱۹ با برخی اهداف توسعه پایدار همچون حفظ محیط زیست است. به عبارتی به نظر می‌رسد که کشورها باید در پاسخ به بحران پیشرو با رویکردی جدید و با بهره‌گیری از فرصت‌ها، بر روی اهداف توسعه پایدار مجدداً تمرکز نمایند. لازم به ذکر است که این گزارش تلاشی در راستای حمایت از کشورها برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار در شرایط بحرانی کنونی است.


علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر