در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

اقدامات حمایتی مجلس در لایحه بودجه ١۴٠٠

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: مجلس در لایحه بودجه تغییراتی ایجاد خواهد کرد تا کمترین فشار معیشتی به مردم وارد شود تا در تامین کالاهای اساسی با مشکلی روبرو نشوند.
کد خبر : ۱۲۰۸۴۸
فرهنگی

محمدحسین فرهنگی در گفتگو با ایبِنا، در پاسخ به این سوال که چه تدابیری از سوی مجلس در لایحه بودجه می تواند برای کاهش فشار معیشتی مردم و همچنین افت نرخ تورم اتخاذ شود گفت: دولت برای کاهش فشار معیشتی پیش بینی هایی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ داشته  است.


نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین برخی از مصوبه های مجلس که در رابطه با کمک های معیشتی است را در بودجه آورده و برای آن اعتباراتی در نظر گرفته است.


سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، افزود: اینکه کدام یک از این پیشنهادها عملیاتی می شود و مورد توجه قرار می گیرد بستگی به نظر کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس شورای اسلامی دارد ولی پیش بینی به عمل آمده این است که مجلس به یک جمع بندی هایی خواهد رسید تا اتفاق مثبتی برای مردم رقم خورد.


فرهنگی تصریح کرد: مثلاً مجلس در قانونی در سال ۹۸ یک حکم روشنی را در زمینه تامین کالاهای ضروری برای همه مردم پیش بینی کرده بود ولی به دلیل عدم تامین منابع به مرحله اجرا درنیامد لذا این قصد وجود دارد مشابه چنین کار در بودجه سال ۱۴۰۰ انجام شود.


وی با بیان اینکه مجلس هنوز به یک اقدام کمک معیشتی واحدی برای سال آینده نرسیده است، بیان کرد: باید طوری در لایحه بودجه دیده و عمل شود که مردم در سال آینده دچار دشواری در تامین کالاهای اساسی نشوند.


سخنگوی هیات رییسه مجلس در پاسخ به این سوال که با تغییر قیمت دلار آیا شاهد افزایش قیمت کالاها و تورم خواهیم بود؟ بیان کرد: اگر بخواهد ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود و ارز ۱۱۵۰۰ تومانی جایگزین آن شود به تبع قیمت اجناس وکالا ها افزایش می یابد و به دنباله آن تورم افزایش پیدا خواهد کرد، از اینرو باید دولت مابه‌التفاوت این افزایش قیمت را به صورت یارانه به مردم پرداخت کند.


فرهنگی در پایان گفت: مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه اقداماتی انجام خواهد داد تا کمتر به مردم فشار بیاید و همچنین در تامین کالاهای اساسی خودشان با مشکلی روبرو نشوند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها