13 دی 1399 - 12:04
مدیرعامل بانک صنعت و معدن:

رسالت بانک صنعت ومعدن حمایت همه‌جانبه از صنعتگران و معدنکاران است

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در بازدید از واحدهای تولیدی استان اردبیل، ضمن تأکید بر نقش توسعه‌ای این بانک در سال جهش تولید، گفت: رسالت بانک صنعت و معدن حمایت همه جانبه از صنعتگران و معدنکاران است.
کد خبر : ۱۲۰۹۴۹
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در اردبیل

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، حسین مهری و هیأت همراه بعد از ورود به استان اردبیل مورد استقبال معاون اقتصادی استاندار اردبیل و مدیران استانی قرار گرفتند. وی در گام اول بازدید از صنایع این استان که روز چهارشنبه دهم دیماه به اتفاق استاندار اردبیل صورت گرفت از کارخانه آرتاویل تایر و فاز توسعه ای آن بازدید کرد.

کارخانه آرتاویل تایر درحال حاضر انواع تایرهای سبک وسنگین تولید و روانه بازار مصرف می کند. این کارخانه با تولید سالانه 300 هزار حلقه لاستیک نیاز بازار را تامین می کند. در ادامه این بازدیدها مدیر عامل بانک صنعت ومعدن از مجتمع فولاد سپهر سبلان تولید کننده شمش فولادی در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل بازدید کرد و نسبت به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای این واحد تولیدی قول مساعد داد.

مهری سپس از کارخانه آذر ساروج سبلان بازدید کرد. وی با ابراز خرسندی از تولیدات متنوع کارخانه آذر ساروج سبلان در حوزه سبک سازی محصولات صنعت ساختمان از آمادگی بانک صنعت ومعدن در حمایت همه جانبه از صنعتگران و تولید کنندگان این استان خبر داد.

این کارخانه با تولید روزانه 500 متر مکعب آجر پیش ساخته وسبک علاوه بر تامین نیاز داخلی محصولات خود را به کشورهای همسایه نیز صادر می کند. مدیر عامل آذر ساروج سبلان در این دیدار از مساعدت های بانک صنعت و معدن و همکاری مدیر استانی و کارشناسان این بانک ابراز رضایت کرد و از مدیرعامل و مسولان بانک درخواست کرد تا برای اعطای تسهیلات لازم برای حفظ ظرفیت این کارخانه با شرکت همکاری کنند.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن همچنین در این سفر از شرکت هفت آسمان سبلان تولیدکننده میوه خشک و واحد تولید زیورآلات در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل بازدید نمود و در جریان فعالیت آنها قرار گرفت. حسین مهری در خلال این بازدیدها، اظهار داشت: از ابتدای دولت تدبیر و امید بانک صنعت و معدن در استان اردبیل بیش از 21 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که این منابع در اختیار صاحبان واحدهای تولیدی قرار گرفته است.


مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت:‌ از این رقم سهم واحدهای تولیدی 54 میلیون یورو به صورت ارزی و همچنین 4500 میلیارد ریال بوده که در قالب تسهیلات مختلف از طریق بانک صنعت و معدن پرداخت شده است.

مهری افزود: با توافق انجام شده با استاندار اردبیل، قرار شد تا پایان امسال و سال آینده 2500 میلیارد ریال تسهیلات نیز به واحدهای صنعتی و معدنی در استان اردبیل پرداخت شود.

وی با قدردانی از حمایت‌های ویژه استاندار اردبیل از واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین مدیریت استانی بانک صنعت و معدن در پرداخت تسهیلات به واحدهای فعال و کارآفرینان کوشا خاطر نشان کرد:‌ ما بازدیدهای خود را از آرتاویل تایر شروع کردیم و قرار شد برای طرح‌های توسعه‌ای این مجموعه تولیدی منابع و تسهیلات مناسب پرداخت شود.

مهری ضرورت حمایت از واحدهای راکد و نیمه فعال را ضروری خواند و بیان کرد: در بازدید از کارخانه در حال احداث تولید کاغذ از سنگ، مقرر شد در حمایت از این مجموعه که از تکنولوژی جدید در تولید کاغذ استفاده می‌کند، سرمایه در گردش پرداخت شده و منابع مورد نیاز تأمین شود.

وی به طرح توسعه مجموعه آرتا اشاره کرد و ادامه داد: ‌ما قدردان تلاش سرمایه‌گذار این پروژه و فعال بخش خصوصی در این مجموعه هستیم که با تمام توان تولید خود را انجام داده و زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کرده است.

حسین مهری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با تأکید استاندار اردبیل قرار شد در حمایت از صنایع و معادن استان، اختیارات بیشتری به بانک صنعت و معدن استان داده شود که در حال حاضر سقف اختیارات پرداخت تسهیلات در سرپرستی استان 200 میلیارد ریال است که این رقم تا پایان امسال به 300 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد:‌ سرپرستی بانک صنعت و معدن استان در کنار پرداخت تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش نسبت به پرداخت تسهیلات ارزی و سایر خدمات بانکی به ویژه صدور ضمانت‌نامه‌ها اقدام خواهد کرد و امیدواریم با این اقدامات موانع و مشکلات تولیدکنندگان رفع شود.

مهری گفت: ضرورت دارد پرداختی‌ها از طریق بانک صنعت و معدن استان با سرعت بیشتری انجام شود و ما نیز حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد.

وی در مورد احداث و یا خرید ساختمان جدید برای سرپرستی بانک صنعت و معدن در استان نیز افزود: امیدواریم با توجه به محدودیت فضای فعلی، شرایطی مهیا شود تا توسعه فعالیت‌های سرپرستی بانک صنعت و معدن استان اردبیل را در یک مجموعه مناسب شاهد باشیم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با قدردانی از سرمایه‌گذار و کارآفرین مجموعه آرتاپلاست در اردبیل خاطر نشان کرد: مدیریت این مجموعه از سرمایه‌گذاران فعال و کوشایی است و بنده به نوبه خود دست فعالان بخش خصوصی را می‌بوسم چرا که رونق اقتصاد و اشتغال کشور در دستان توانای آنان است.

مهری اضافه کرد: در این مجموعه زنجیره تولید و تأمین مواد اولیه فراهم شده و با راه‌اندازی واحدهای جدید به ویژه پتروشیمی، امکان صادرات محصولات فراهم شده و از خروج ارز جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: با دلسوزی استاندار اردبیل و حمایتی که از بخش خصوصی انجام می‌شود، استان اردبیل در سال‌های آینده می‌تواند استانی سرآمد در توسعه واحدهای صنعتی و معدنی به شمار آید.

استاندار اردبیل نیز در بازدید از مجموعه های تأمین مالی شده توسط بانک صنعت و معدن تصریح کرد: امسال که با شعار جهش تولید مزین شده، شاهد افزایش 25 درصدی واحدهای بهره‌برداری رسیده در بخش صنعت هستیم.

اکبر بهنام‌جو افزود: ما امروز شاهد سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن به استان اردبیل بودیم که با بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی در استان، از نزدیک در جریان فعالیت آنها قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ما به صورت مرتب و در سفر به پایتخت، با حضور در بانک صنعت و معدن پیگیر تأمین اعتبارات برای واحدهای تولیدی و صنعتی از طریق بانک صنعت و معدن هستیم که بخش زیادی از این منابع در سال‌جاری جذب شده است.

استاندار اردبیل با قدردانی از مدیرعامل بانک صنعت و معدن و اعضای هیأت مدیره در بازدید از صنایع استان در قالب این سفر کاری فشرده اضافه کرد: این بازدیدها از کارخانه آرتاویل تایر که خود این بانک سرمایه اولیه این مجموعه را تأمین کرده، شروع شد و در مراحل بعد از مجتمع تولیدی فولاد سپهر و همچنین واحد تولیدی ساروج در بخش صنعت ساختمان انجام شد.

بهنام‌جو افزود: مهری با حضور در مجموعه آرتا در شهرک خصوصی، در جریان فعالیت‌های گسترده این مجموعه قرار گرفتند که امیدواریم با تأمین اعتبارات مناسب این مجموعه و همچنین پتروشیمی آن فعالیت خود را به زودی توسعه بدهد.

بهنام‌جو اضافه کرد: در سال جهش تولید رویکرد ما توجه جدی به افزایش تولید و اشتغال است که با فعال کردن واحدهای راکد و نیمه ‌تمام سعی و اهتمام بر تقویت این حوزه است.

وی در ادامه بیان کرد:‌ در کنار بازدیدها، ما از مدیرعامل بانک صنعت و معدن خواستیم تا نسبت به افزایش اختیارات شعبه استانی اقدام شده و ساختمانی مناسب و در شأن این بانک در اردبیل برای فعالیت گسترده بانک صنعت و معدن فراهم شود.
استاندار اردبیل گفت: امیدواریم مصوبات این سفر به سرعت عملیاتی و اجرایی شود تا شاهد پرداخت تسهیلات مناسب تا سقف 2500 میلیارد ریال برای صنایع استان اردبیل باشیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر