در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

معیشت؛ خروجی نهایی تاییدیه مجلس بر بودجه ۱۴۰۰

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٠ کل کشور بیان داشت: در جمع‌بندی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، قطعا موضوع معیشت و بهبود وضعیت اقتصادی مردم در اولویت خواهد بود.
کد خبر : ۱۲۰۹۷۲
رضا خواه

مجتبی رضاخواه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره اقدامات مجلس برای کمک رسانی به اقشار کم درآمد در سال آینده، اظهار کرد: دولت در سال ۹۸ و ۹۹ برای کمک رسانی به اقشار کم درآمد ارز ۴۲۰۰ تومانی را در نظر گرفت تا به کمک آن کالاهای اساسی برای مردم تامین شود.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: مجلس موافق حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است تا با تک نرخی کردن ارز مشکلاتی که ارزهای چند قیمتی برای کشور ایجاد کرده اند از بین برود.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم افزود: از اینرو مجلس با همراهی دولت درصدد است برای کمک به مردم بعد از تک نرخی کردن ارز، قیمت مابه التفاوت آن را به صورت یارانه در اختیار اقشار کم درآمد قرار دهد تا مردم بتوانند به صورت دلخواه کالای مورد نیاز خود را تامین کنند.


رضاخواه تصریح کرد: اگر این بودجه ۸ میلیارد دلاری که موسوم به ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور بوده را ضرب در قیمت آزاد ارز که ۳۰ هزار تومان است کنیم عددی حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان می شود که برخی از این ارزها انحرافاتی داشت.


وی با بیان اینکه روش های دیگری در مجلس برای کمک رسانی به مردم وجود دارد، بیان کرد: مجلس ترجیح می دهد این عدد ۱۶۰ هزار میلیارد تومانی به طور مستقیم به اقشار نیازمند پرداخت شود تا خود آنها به گونه‌ای که می‌خواهند از این مبلغ استفاده کنند.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات دیگری که می توان به عنوان خطوط ویژه ای برای کمک به مردم در سال آینده اتخاذ کرد این مورد است که ترتیبی صورت گیرد حال با تصویب قوانین یا تشدید نظارت، شاهد افت تورم در کشور باشیم زیرا اگر تورم کاهش یا تثبیت شود دیگر شاهد افزایش قیمت کالاها در بازار نخواهیم بود.


عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٠ کل کشور در پایان بیان کرد: در جمع بندی بودجه قطعا اولویت اصلی مجلس یازدهم بحث معیشت و اقتصاد مردم است تا در سال آینده با مشکلات معیشتی روبرو نشوند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر