کاهش تعرفه واردات کالا در آینده نزدیک

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس از کاهش تعرفه واردات کالاها در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر : ۱۲۰۹۷۴
رحیم زارع

به گزارش ایبِنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس در استودیوی پخش خبر ۲۱ شبکه اول سیما گفت: حقوق ورودی هم با ارز نیمایی محاسبه خواهد شد، زیرا ارزی که در حال حاضر مبنای ورود تمامی کالاها از جمله کالاهای لوکس و خودرو بود ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی است که در آینده با نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان برآورد خواهد شد.


وی ادامه داد: اصلاً قرار نبود که مرغ به ۳۰ هزار تومان یا تخم مرغ به ۴۵ هزار تومان برسد و این نوع افزایش بر سر سفره مردم احساس می‌شود. زارع با بیان اینکه تعرفه کالاهای اساسی از ۵ به ۳ درصد کاهش یافت ادامه داد: مازاد درآمد را در قالب یارانه معیشتی یا هزینه‌های رفاهی یا یارانه سلامت قرار دادیم، البته تعرفه حوزه سلامت که تقریباً صفر است.


زارع افزود: درآمدی که پیش از این برای دولت حاصل می‌شد و دولت می‌توانست با آن به کمک مردم بیاید نادیده گرفته می‌شد به این سبب آنچه در جامعه توزیع می‌شد با نرخ ارز آزاد محاسبه و به نوعی رانت برای افرادی خاص محسوب می‌شد، به این خاطر حقوق ورودی همه کالاهای ورودی را ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در نظر گرفتیم که این رانت حذف شود به این ترتیب درآمد دولت تا ۴۰ هزار میلیارد تومان اضافه می‌شود که در آینده با عناوین یارانه معیشتی، یارانه سلامت یا سایر هزینه‌های رفاهی به مردم پرداخت خواهد شد.


سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه ارز چند نرخی منبع و منشاء فساد در کشور است ادامه داد: با قیمت گذاری که برای فروش نفت صورت گرفته، برای همه کالاها ارز تک نرخی در نظر گرفته خواهد شد. روی هم رفته حقوق ورودی همه کالاها برای سال آینده با نرخ ارز ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر