قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت طلا در بازارهای جهانی با توجه به محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تر کرونا، در اوج هشت هفته گذشته است.
کد خبر : ۱۲۱۰۱۱
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز دوشنبه قیمت طلا سال جدید را با بالاترین سطح هشت هفته‌ای پس از عبور از سطح کلیدی ۱۹۰۰ دلار آغاز کرد، در حالی که افزایش موارد ابتلای COVID-19 و احتمال اقدامات سخت گیرانه تر برای کنترل ویروس کرونا باعث جلب سرمایه‌گذاران به سمت این فلز امن شد.


هر اونس طلای اسپات با افزایش ۱.۱ درصدی به  ۱۹۱۹.۰۷دلار در هر اونس رسید و این در حالی است که معاملات آتی طلای ایالات متحده با ۱.۵ درصد صعود به ۱۹۲۳.۵۰ دلار رسید.


روز دوشنبه یک نظرسنجی تجاری نشان داد که رشد فعالیت در بخش صنعتی چین کند شده است، و تردیدهایی را در مورد بازگشت سریع اقتصاد جهانی ایجاد کرده است. همچنین سرمایه گذاران منتظر اطلاعاتی از ایالات متحده و اروپا هستند که قرار است در اواخر روز ارائه شود.


دلار در برابر رقبا ضعیف تر باقی مانده و باعث کاهش قیمت طلا برای دارندگان ارز شد.


نخست وزیر انگلیس، بوریس جانسون، به محدودیت های شدیدتر اشاره کرد و این واکنش جذابیت شمش را بیشتر کرد.


بازگشت به حالت عادی، به لطف واکسن ها، در اوایل نیمه دوم سال است. این بدان معناست که سیاست پولی باید انبساطی باشد و این نوع محیط هنوز هم می تواند مردم را فریب دهد تا طلا را به عنوان یک دارایی بیمه در سبد سهام نگه دارند.


اکنون بازارها برای اطلاع از چشم انداز سیاسی در انتظار آخرین جلسه فدرال رزرو ایالات متحده در روز چهارشنبه هستند.


تمرکز سرمایه گذاران بر انتخابات دور دوم جورجیا در روز سه شنبه بود که تصمیم گیری برای کنترل سنای ایالات متحده و سرنوشت احتمالی رئیس جمهور منتخب در دستور کار قانونگذاری را انجام می دهد.


هر اونس نقره با افزایش ۲.۶ درصد به ۲۷.۰۳ دلار رسید. پلاتین با ۱.۶ درصد افزایش به ۱۰۸۵.۲۲دلار رسید و پالادیوم با ۰.۶ درصد صعود به ۲۴۶۲.۷۰ دلار رسید.

برچسب ها: قیمت طلا کرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر