قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت با وجود انتظارات از اوپک پلاس جهت حفظ احتمالی تولید، افزایش یافت.
کد خبر : ۱۲۱۰۲۷
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز دوشنبه قیمت نفت افزایش یافت، با وجودی که انتظار می رود اوپک و تولیدکنندگان متحدش در ماه فوریه تولید خود را کاهش دهند، در حالی که همه گیری ویروس کرونا باعث نگرانی در مورد افزایش تقاضای نیمه اول می شود.


هر بشکه نفت خام برنت در ماه مارس ۵۲ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه بود که ۶۲ سنت یا ۱.۲ درصد افزایش داشت، در حالی که نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ماه فوریه با ۵۵ سنت یا ۱.۱ درصد افزایش به ۴۹.۰۷ دلار در هر بشکه رسید.


به گفته یک تحلیلگر انرژی: روند حرکت کلان شامل دلار ضعیف تر و موقعیت سرمایه گذاران برای بهبود در بخش نفت در سال جاری می تواند از قیمت نفت حمایت کند. شاید گرایش مثبتی از سوی اوپک پلاس وجود داشته باشد که قصد دارد با توجه به حضور ویروس درغرب، عرضه را محدود کند.


روز یکشنبه محمد بارکیندو، دبیر کل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت که در حالی که انتظار می رود تقاضای نفت با افزایش ۵.۹ میلیون بشکه در روز به ۹۵.۹ میلیون بشکه در روز برسد، این گروه خطرات تقاضای نزولی زیادی را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ مشاهده می کند. ما تازه یک سال توام با کاهش عمیق سرمایه گذاری، از دست دادن شغل گسترده و بدترین تخریب تقاضای نفت خام ثبت شده را شروع کرده ایم.


قیمت ها در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰ درصد کمتر از میانگین سال ۲۰۱۹ به پایان رسید، هنوز هم اقدامات تعطیلی اقتصاد جهانی که برای مقابله با COVID-۱۹ اعمال شد و تقاضای سوخت را کاهش داد، تاثیر خود را دارند، اگرچه تولید کنندگان بزرگ جهان با کاهش تولید در سال موافقت کردند.


اوپک پلاس، ماه گذشته در جلسه ای تصمیم گرفتند که در ماه ژانویه تولید را تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند، افزایش تقاضا را پیش بینی کردند و توافق کردند که هر ماه برای بررسی تولید دیدار کنند.


تحلیلگران انرژی گفتند که احتمالاً اوپک پلاس سطح تولید ژانویه را در ماه فوریه حفظ خواهد کرد. فکر می کنیم که این گروه تولید کننده ترجیح می دهد هرگونه افزایش تولید در ماه فوریه را با ادامه روند صعودی موارد ابتلای COVID-۱۹ و انتشار واکسن کندتر از حد انتظار، کنار بگذارد.


گزارش دولت در ۱ ژانویه نشان داد: در ایالات متحده، تولید نفت خام تحت فشار قیمت های ضعیف و تقاضای کم باقی ماند و بیش از ۲ میلیون بشکه در روز در اکتبر نسبت به اوایل سال جاری کاهش یافت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها