قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت قبل از شروع جلسه اوپک پلاس در مورد سطح تولید ماه فوریه، کاهش یافت.
کد خبر : ۱۲۱۰۵۸
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز سه شنبه قیمت نفت قبل از مذاکرات به بن بست رسیده بین تولید کنندگان بزرگ در مورد تغییرات احتمالی تولید در ماه فوریه کاهش یافت، که قرار است در اواخر روز ادامه یابد، در حالی که نگرانی های تقاضای سوخت در میان تعطیلی های جدید COVID-۱۹ ادامه داشت.


معاملات آتی نفت خام برنت در ماه مارس با ۱۲ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش به ۵۰ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده در ماه فوریه در ۴۷.۵۶ دلار در هر بشکه بود که ۶ سنت یا ۰.۱ درصد کاهش داشت.


روز دوشنبه هر دو پس از آنکه اوپک پلاس، نتوانستند در مورد تغییرات در تولید فوریه نفت توافق کنند، بیش از یک درصد سقوط کردند. عربستان سعودی با اشاره به بهبود تقاضا، به دلیل تعطیلی های جدید در حالی که روسیه خواستار تولید بیشتر بود، علیه پمپاژ بحث کرد.


اوپک پلاس مذاکرات را در اواخر روز سه شنبه از سر می گیرد. به گفته یک تحلیل گر بازار نفت، البته اوپک پلاس هدایت آخرین افت قیمت نفت است، اما احتمالاً فشار سنگین تر، تاثیر ناشناخته فشار جدید بر فعالیت اقتصادی و سفر است، هر دو عاملی که تصحیح با تاخیر اندک قیمت پس از تعطیلات زمستانی را تضمین می کنند.


روز دوشنبه انگلیس وارد تعطیلات جدیدی شد، زیرا موارد ابتلای COVID-۱۹ آن پس از ورود نوع جدید ویروس کرونا افزایش یافت. به گفته مرکز فیچ، رشد تقاضا به دلیل افزایش مجدد Covid-۱۹ در سراسر آمریکای شمالی، اروپا و خاورمیانه متوقف شده و احتمالاً طی چند ماه آینده کاهش عمیق تری خواهد داشت.


این به دیدگاه ما برای قیمت های خنثی تا قیمت های صعودی در بیشتر سال ۲۰۲۱ با شرایط دشوار تا نیمه اول سال ادامه می یابد، انتظار می رود امسال نفت برنت ۵۳ دلار در هر بشکه باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها