بانک جهانی اعلام کرد؛

رشد اقتصادی ۴ درصدی جهان در سال ۲۰۲۱

بانک جهانی اعلام کرد پس از کاهش ۴.۳ درصدی اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا، جهان دوباره در سال ۲۰۲۱ رشد اقتصادی ۴ درصدی را به خود خواهد دید.
کد خبر : ۱۲۱۱۳۰
بانک جهانی

به گزارش ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، بانک جهانی در گزارشی تاکید کرد که رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۱ به ۴ درصد افزایش پیدا می کند کشف واکسن کرونا و تزریق آن تاثیر زیادی در این رشد اقتصادی خواهد داشت.


بانک جهانی در گزارش چشم انداز جهانی خود اعلام کرده است که پس از کاهش ۴.۳ درصدی اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا که موجی از بیکاری و و رشکستگی و فقر میلیون ها نفر را سبب شد جهان دو باره در سال ۲۰۲۱ رشد اقتصادی ۴ درصدی را به خود خواهد دید.


بانک  جهانی تاکید کرده است که اثرات این بیماری و همه گیری ویروس کرونا بر اقتصاد جهان همچنان ادامه دار خواهد بود. این نهاد بین المللی درباره اقتصاد روسیه گفته است که رشد اقتصادی در این کشور به ۲.۶ درصد در سال ۲۰۲۱ می رسد که تا حدودی کاهش های گذشته خود را جبران خواهد کرد از نظر این بانک جهانی کشف واکسن کرونا در این کشور تاثیر زیادی در رشد اقتصادی خواهد داشت.


بانک جهانی رشد اقتصادی ترکیه را ۴.۵ درصد و اروپای مرکزی را ۳.۶ د رصد در سال ۲۰۲۱ پیش بینی کرد. همچنین بر اساس اعلام این بانک رشد اقتصادی چین و آمریکا هم به ترتیب ۷.۹ و ۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۱ خواهد بود. همچنین ژاپن نیز رشد ۲.۵ درصدی را تجربه خواهد کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها