کارشناس اقتصادی مطرح کرد؛

زمینه خروج اقتصاد از پدیده رکود تورمی فراهم شد

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به فراهم شدن زمینه خروج اقتصاد از رکود تورمی، افزود: بانک مرکزی با تسهیل ادامه کاهش نرخ ارز و تداوم کاهش انتظارات تورمی می‌تواند زمینه ثبات نسبی در اقتصاد به وجود آورد.
کد خبر : ۱۲۱۱۴۹
حسن گلمرادی

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه با اقدامات بانک مرکزی زمینه خروج تدریجی از پدیده رکود تورمی در سال آینده فراهم شده است، گفت: بانک مرکزی با تسهیل ادامه کاهش نرخ ارز و  تداوم کاهش انتظارات تورمی به خصوص در ماه‌های پایان سال می‌تواند زمینه ثبات نسبی در اقتصاد به وجود آورد.


حسن گلمرادی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به ثبات بازار ارز و آرامش نسبی در نرخ ارزها، اظهار کرد:‌ نرخ ارز به عنوان یکی از عوامل مهم در ثبات اقتصاد کلان و محیط کسب و کار در اقتصاد  کشور است.


وی افزود:‌ نرخ ارز نوسانات موقتی به دلیل اخبار و تحولات منطقه‌ای در بازار ارز وجود دارد اما با توجه به کاهش انتظارات تومی می‌توان انتظار داشت که  روند نزولی نرخ ارز ادامه پیدا کند .


کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد:‌ چنانچه روند کاهشی نرخ ارز ادامه پیدا کند بدون شک اثرات ضد تورمی آن به سایر بازارها نیز سرایت خواهد کرد. بانک مرکزی با تسهیل ادامه کاهش نرخ ارز و  تداوم کاهش انتظارات تورمی به خصوص در ماه‌های پایان سال می‌تواند زمینه ثبات نسبی در اقتصاد به وجود آورد و از نوسانات شدید در بازارها و فضای کسب و کار را کاهش دهد.


گلمرادی عنوان کرد:‌ ادامه کاهش انتظارات تورمی به خصوص جلوگیری از شکل گیری مجدد افزایش نرخ ارز توسط بانک مرکزی  و تداوم روند کاهشی نرخ ارز، چنانچه با  بهبود فضای سیاسی در داخل و خارج همراه گردد، می تواند زمینه  خروج تدریجی از پدیده رکود تورمی در سال آینده  را فراهم آورد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها