20 دی 1399 - 11:04
نشریه بنکر اعلام کرد:

بانک ملت دومین بانک بزرگ جهان در وام دهی

نشریه بانکی بین‌المللی بنکر(The Banker) درجدیدترین گزارش درباره بانکداری اسلامی،بانک ملت را دومین بانک بزرگ جهان دروام دهی معرفی کردوعملکرد این بانک را درسال ۲۰۲۰ باوجودتحریم‌های اقتصادی چشمگیر دانست.
کد خبر : ۱۲۱۱۵۶
بنکر

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک ملت، نشریه تخصصی و بین المللی بَنکر در گزارش ماه نوامبر ۲۰۲۰، فهرستی از برترین بانک های جهان که فعالیت های منطبق با شریعت اسلام دارند ارایه کرد که نام بانک ملت نیز در این فهرست با رتبه هایی تحسین برانگیز به چشم می خورد.


بنکر در این گزارش، فهرستی از ۱۰ بانک برتر اسلامی (با دارایی های بیش از ۵۰۰ میلیون دلار) با بیشترین رشد دارایی در سال ۲۰۲۰ ارایه کرده است که بانک ملت با ۵۵.۳۸ درصد رشد، در رتبه ششم قرار دارد.


براین اساس بانک ملت رتبه نخست در میان بانک های ایرانی از لحاظ رشد دارایی هاست. رشد ۵۵.۳۸ درصدی دارایی های بانک ملت در حالی رقم خورده است که میانگین رشد دارایی بانک های اسلامی جهان در دوره مورد ارزیابی ۸.۲ درصد و میانگین رشد دارایی بانک های اسلامی خاورمیانه و شمال آفریقا (منطقه MENA) ۹.۲ درصد است.


بانک ملت ایران دومین بانک بزرگ جهان از لحاظ وام دهی منطبق با شریعت


گزارش بنکر می افزاید، بانک ملت ایران با تحقق رشد ۵۵.۳۸ درصدی در دارایی های منطبق با شریعت، علیرغم تحریم های اقتصادی، عملکردی چشمگیر را رقم زده و به دومین بانک بزرگ جهان از لحاظ وام دهی منطبق با شریعت تبدیل شده است.


بنکر میزان دارایی های منطبق با شریعت بانک ملت ایران را ۸۲.۳ میلیارد دلار اعلام کرده است. بر اساس اعلام بنکر، مجموع دارایی های منبطق بر شریعت در دو کشور ایران و عربستان سعودی به عنوان کشورهای پیشگام در بانک داری اسلامی ۴۰۰ میلیارد دلار است که از این عدد، ۸۲.۳ میلیارد دلار متعلق به بانک ملت است.


همچنین نرخ بازده دارایی های بانک ملت ایران، ۴.۶ درصد اعلام شده است. براساس این گزارش، نشریه بین المللی بنکر (The Banker) یک موسسه مطبوعاتی تخصصی و در حوزه مالی و  بانکی  است که با تهیه گزارش های مختلف مالی و بانکی به عنوان مرجعی معتبر در این زمینه شناخته می شود. بنکر در سال ۱۹۲۶ میلادی در لندن و تحت مالکیت فایننشیال تایمز تاسیس شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر