قیمت طلا افزایش یافت

قیمت طلا با توجه به تورم پیش روی ایالات متحده افزایش یافت.
کد خبر : ۱۲۱۲۶۵
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز سه شنبه طلا حدود یک درصد افزایش یافت، در حالی که تورم ناشی از محرک مالی بیشتر ایالات متحده با حضور جو بایدن رئیس جمهور منتخب مورد توجه قرار گرفت.


هر اونس طلای اسپات با ۰.۷ درصد افزایش به ۱۸۵۷.۶۳ دلار رسید. روز دوشنبه، قیمت ها پایین ترین سطح خود از ۲ دسامبر را داشتند. معاملات آتی طلای ایالات متحده با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۸۵۸ دلار و ۵۰ سنت رسید.


جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، گفت: آمریکایی ها در حال حاضر نیاز به حمایت اقتصادی بیشتری برای بیماری همه گیر COVID-۱۹ دارند و او طرحی را با هزینه تریلیون‌ها دلار ارائه می‌دهد.


به طور کلی طلا به عنوان حفاظی در برابر تورم و کاهش ارزش پول در نظر گرفته شده است که می‌تواند ناشی از محرک به ویژه در سال گذشته باشد. با این حال بازده بالاتر اوراق بهادار اخیراً این وضعیت را به چالش کشیده است در حالی که هزینه نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.


به گفته یک متخصص: هنوز تصویر کلان طلا مثبت است و طلا در کوتاه مدت نسبت به دلار و بازده اوراق بهادار آسیب پذیر است.


شاخص دلار از پایین‌ترین سطح سه ساله درهفته گذشته بازگشت، زمانی که بازده معیار ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده برای اولین بار از ماه مارس به ۱٪ رسید.


هر اونس نقره با افزایش درصد به ۲۵.۳۹ دلار رسید. پلاتین با ۳.۱ درصد افزایش به ۱۰۶۳.۴۱ دلار رسید، در حالی که پالادیوم با ۰.۵ درصد افزایش به ۲.۳۸۳.۷۴ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها