توتال فرانسه ۲۰ درصد از سهام شرکت آدانی هند را خرید

گروه نفت و انرژی توتال فرانسه ۲۰ درصد از سهام انرژی سبز آدانی هند را خریداری کرد.
کد خبر : ۱۲۱۳۷۰
توتال

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، گروه نفت و انرژی توتال فرانسه توافق کرده است که ۲۰ درصد از سهام انرژی سبز آدانی هند (AGEL) را از گروه آدانی خریداری کند، این در حالی است که توتال حضور خود را در بخش انرژی های تجدید پذیر افزایش می دهد.


روز دوشنبه توتال گفت که خرید سهام AGEL، یک کرسی به توتال در هیات مدیره AGEL خواهد داد. توتال و آدانی قبلاً در سال ۲۰۱۸ در بخش گاز طبیعی مایع (LNG) به توافق همکاری دست یافتند.


توتال در تلاش است وابستگی خود را به نفت کاهش داده و به سمت برق و انرژی های تجدیدپذیر جهت گیرد. با این هدف که تا سال ۲۰۲۵ حدود ۹ گیگاوات ظرفیت ۳۵ گیگاوات (GW) ظرفیت تولید انرژی تجدید پذیر ناخالص داشته باشد.


سرمایه بازار انرژی سبز آدانی حدود ۱.۴۸۳ تریلیون روپیه هند (۲۰.۲۵ میلیارد دلار) است و ۲۰ درصد از سهام این شرکت با توجه به قیمت های فعلی بازار حدود ۴.۱ میلیارد دلار ارزش دارد.


پاتریک پویان مدیر عامل و رییس کل توتال گفت: ورود ما به AGEL نقطه عطف مهمی در استراتژی ما در تجارت انرژی تجدیدپذیر است که توسط هر دو طرف برقرار شده است. با توجه به اندازه بازار، هند مکان مناسبی برای عملی ساختن استراتژی انتقال انرژی تجدیدپذیرو گاز طبیعی است.


 (۱ دلار = ۷۳.۲۳۲۰ روپیه هند)

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر