04 بهمن 1399 - 09:53
عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

اصلاح بودجه به شاکله لایحه آسیبی وارد نخواهد کرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: کمیسیون تلفیق تلاش می‌کند که اصلاحات لازم در لایحه بودجه صورت گیرد، بدون آن که به شاکله اصلی لایحه آسیبی وارد شود.
کد خبر : ۱۲۱۴۶۹
محبی نیا

‌بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درگفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا، درباره تغییر شاکله بودجه ۱۴۰۰ در مجلس، اظهار کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۰ از نظر واقع بینانه جوابگوی شرایط موجود نبود و از این رو دو راه پیش روی مجلس قرار داشت.


وی ادامه داد: راه اولیه این بود که مجلس کلیات بودجه را رد کند و بودجه دوباره به دولت برگردد تا خود دولت اصلاحیه‌هایی در این لایحه اعمال کند و راه دوم این بود که خود مجلس دست به اصلاح بزند.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اما طی نامه‌ای دولت اجازه اصلاحیه لایحه بودجه را به مجلس داد. از این رو مقرر شد نمایندگان مجلس اصلاحاتی را در لایحه بودجه انجام دهند تا بتواند شرایط موجود را دربرگیرد.


محبی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۰ نیاز به منابع جدیدی داشت، تصریح کرد: اصلاح لایحه بودجه با اجازه دولت بود زیرا اگر لایحه بودجه به دولت برگشت می خورد اصلاح این لایحه توسط دولت زمان بر بود از این رو مقرر شد مجلس اصلاحیه هایی انجام دهد.


وی افزود: در جلسات اصلاحیه لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق نمایندگانی از دولت و همچنین شورای نگهبان حضور داشتند و نظراتشان را درباره اصلاحیه‌ها به اعضای کمیسیون بازگو کردند.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر این موضوع که نمایندگان تصمیم نهایی را درباره بودجه خواهند گرفت، بیان کرد: این اصلاحیه‌ها طبق گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس و همچنین گزارش‌های دیوان محاسبات مبتنی بر تفریغ بودجه‌ سالیان گذشته صورت گرفته و مدل بودجه عملیاتی و قابل فهم شده است.


محبی در پاسخ به این سوال که اگر شاکله اساسی بودجه تغییر کند ممکن است شورای نگهبان این لایحه را رد کند؟، گفت: در کمیسیون تلفیق این تلاش وجود دارد که تا جایی که اصلاحات صورت می‌گیرد انجام شود بدون آن که به شاکله اصلی لایحه بودجه آسیبی وارد شود.


وی با بیان اینکه طوری بودجه اصلاح خواهد شد که مورد تایید شورای نگهبان باشد، افزود: در مورد تعیین ارقام برای نرخ ارز مجلس نرخی را برای ارز تعیین نکرده است و فقط مصر است که ارز تک نرخی شود اما بنده با حذف ارز ترجیحی برای دارو مخالف هستم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر