08 بهمن 1399 - 09:36
یک نماینده مجلس با ایبِنا مطرح کرد:

شروط تقویت سرمایه‌گذاری/ روند رو به بهبود است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به شروط بهبوبد روند سرمایه گذاری، گفت: سیاست‌گذاری‌های پولی، مالی و ارزی اگر دارای ثبات باشد می‌تواند سرمایه گذار خارجی را جذب کند.
کد خبر : ۱۲۱۴۷۳
مهدی طغیانی

مهدی طغیانی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایبِنا، درباره سیاست هایی که می تواند باعث افزایش سرمایه گذاری خارجی در کشور شود، اظهار کرد: سیاست هایی مختلفی برای جذب سرمایه گذار خارجی وجود دارد که یکی از همین موارد ثبات در سیاستگذاری هاست، یعنی تا سیاست گذاری ها دارای ثبات نباشد سرمایه گذار خارجی رغبت نمی کند.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیاست گذاری های پولی، مالی و ارزی اگر دارای ثبات باشد می تواند سرمایه گذار خارجی را جذب کند، اما اگر این سیاست ها متغیر باشد نتیجه عکس خواهد داد.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک مرکزی باید یک ثبات در سیاست گذاری را اتخاذ کند مثلاً باید سیاست پولی و مالی اتخاذ کند که این سیاست مستمر و مداوم باشد، ولی اگر بخواهد این حرکت سینوس وار باشد سرمایه گذار دیگر اعتمادی به بازار کشور نخواهد کرد.


طغیانی تصریح کرد: دومین مورد سهولت کسب و کار در کشور است یعنی اگر کسب و کار در کشور اوضاع خوبی داشته باشد می تواند کمک کند تا سرمایه گذار خارجی در این کار سرمایه گذاری کند، اما به دلیل موانع متعدد در ایجاد کسب و کار در کشور سرمایه گذار داخلی رغبت نمی کند ورود پیدا کند چه برسد به سرمایه گذار خارجی.


وی افزود: برای آسان تر کردن کسب و کار شاخص هایی وجود دارد از بحث حقوق مالکیت تا رسیدگی به دعاوی دادگاه ها که اگر تک تک این شاخص‌ها بهبود پیدا کنند شاهد ورود سرمایه گذار به کشور خواهیم بود.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تلاش در مجلس و دولت برای جذب سرمایه گذار خارجی وجود دارد، بیان کرد: طرح آسان کردن کسب و کار در کشور در کمیسیون جهش تولید مجلس موجود است این مورد نشان دهنده آن است مجلس درصدد ایجاد فضای امن برای سرمایه گذار خارجی است.


طغیانی در پایان گفت: به نظر بنده فضای جذب سرمایه گذار چه خارجی و چه داخلی در سال آینده رو به مثبت است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر