گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

ادامه روند صعودی شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۲۰۰

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۲۵۷۲ واحدی معادل ۱.۰۳ درصد به یک میلیون و ۲۳۴ هزار و ۶۴۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۴۹ واحدی به ۱۸ هزار و ۲۹۷ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۱۵۲۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات دومین روز هفته (یکشنبه پنجم بهمن ماه ۹۹)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۲۸۱ واحدی معادل ۱.۰۳ درصد به رقم ۳۲۲ هزار و ۱۹۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۸۱۶ واحدی معادل ۰.۶۴ درصد، عدد ۴۳۷ هزار و ۵۷۰ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۸۴۲ واحدی به رقم ۲۸۶ هزار و ۱۸۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۰۴۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۶۹ هزار واحد رسید. همچنین  شاخص بازار اول با ۱۲۹۵۷ واحد افزایش به رقم ۸۸۹ هزار و ۵۶۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۲۳۰۹ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۴۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، شستا، کگل، شپنا و وغدیر با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی پارسان، پارس، وامید و همراه، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۷ میلیارد و ۱۹۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۷۰۵ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۵۶ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فارس(صنایع پتروشیمی خلیج فارس) با ۵.۲۲ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای وسکاب، قنیشا، ثاباد، شبریز و لخزر بود. همچنین نماد معاملاتی قشکر(شکرشاهرود) با ۵.۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خموتور، وبهمن، کترام، غپینو، شپارس و شنفت بود.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی شستا، خودرو، خساپا، شپنا، فملی،  وتجارت و فولاد به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی سنیر، پارند، شپنا،  شبریز، کمند و پالایش با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای کدما، وتوصا، بکاب، خموتور، غدام، حتوکا و ثفارس بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنایعی همچون فراورده نفتی، فنی مهندسی و سایر معادن با افزایش همراه شدند و شاخص صنایع ماشین آلات، انتشار و چاپ، اطلاعات و ارتباطات و محصولات چوبی با روند نزولی مواجه شدند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر