صدر اعظم سابق آلمان:

خط لوله نورداستریم ۲ سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده

صدر اعظم سابق آلمان گفت: خط لوله نورد استریم ۲ سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است.
کد خبر : ۱۲۱۶۹۴
روسیه

به گزارش ایبِنا، به نقل از راشاتودی ، به گفته گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان، اگر دولت فدرال پروژه خط لوله نورد استریم ۲ را به رهبری روسیه رد کند، آلمان به خود آسیب می‌زند. واشنگتن نمی‌تواند به کل ملت دستور دهد که چه گازی خریداری کند.


شرودر گفت: مطمئناً ایالات متحده مایل به فروش گاز استخراج شده با فن آوری‌های استخراج نفت از طریق تزریق گاز هست که از نظر کیفیت در مقایسه با گاز طبیعی لوله‌کشی، پایدار و گران است.


به گفته این سیاستمدار سابق، که در حال حاضر ریاست هیئت مدیره شرکت نفت دولتی روسیه روسنفت و نرد استریم ۲ ای جی را بر عهده دارد، پروژه خط لوله مورد بحث، سرمایه‌گذاری در آینده است که امنیت نسل های بعدی را فراهم خواهد کرد، زیرا آلمان در حال برنامه ریزی برای متوقف کردن کامل نیروگاه های هسته ای و همچنین سوخت زغال سنگ است.


وی افزود که نظرات درباره نورد استریم ۲ در میان آلمانی‌ها با آنچه که اغلب توسط منابع خبری منتشر می شود تفاوت اساسی دارد. به گفته شرودر روسیه نظر عمده ای ابراز نمی‌کند.


این خط لوله توسط یک شرکت تابعه از غول انرژی روسیه گازپروم با همکاری چندین شرکت بزرگ انرژی اروپایی در حال ساخت است.


این مسیر گاز، که از زیر دریای بالتیک عبور می کند، قرار است ظرفیت خط لوله موجود ۵۵ میلیارد متر مکعب سالانه از طریق دو خط ۱.۲ کیلومتری را دو برابر کند. این خط لوله از طریق مناطق دریایی روسیه، فنلاند، سوئد و دانمارک به آلمان می رود.


این پروژه بارها توسط ایالات متحده مورد انتقاد قرار گرفته است، که می خواهد جایگاه فروش گاز طبیعی مایع آمریکایی را در بازار انرژی اروپا ایجاد کند. کاخ سفید در حالی که ادعا می کند نورد استریم ۲ وابستگی انرژی اروپا به روسیه را افزایش می دهد، اقدامات مهمی را برای به خطر انداختن ساخت این خط لوله انجام داده و شرکت های درگیر در آن را به تحریم تهدید کرده است.


محدودیت های پیش رو چندین پیمانکار شرکت گازپروم را مجبور کرد که نورد استریم ۲ را رها کنند. اولین شرکتی که کارهای خود را پس گرفت، آلسئاس، پیمانکار دریایی مستقر در سوئیس بود. طی ماه گذشته، گواهی دهنده نروژ و گروه مشاوره هلندی رامبول اعلام کردند که قصد قطع رابطه با این پروژه را دارند. یکی از بزرگترین بیمه ها در سوئیس، گروه بیمه زوریخ، نیز در میان فشارهای تحریم های آمریکا همکاری با نرد استریم ۲ را متوقف کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر