14 بهمن 1399 - 15:16

تعیین سقف ۵۰۰ هزار دلاری برای واردات کالاهای جدید

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از تعیین سقف ۵۰۰ هزار دلاری برای واردات کالاهای جدید خبر داد.
کد خبر : ۱۲۱۷۹۰
گمرک

به گزارش ایبِنا، صدیف بیک‌زاده، مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: محدودیت واردات برای کالاها با تعرفه جدید برداشته شده و از این پس تجار و بازرگانان می‌توانند تا سقف ۵۰۰ هزار دلار نسبت به ثبت سفارش و واردات کالاهای جدید اقدام کنند. بخشنامه مربوط به این دستورالعمل جدید طی چند روز آینده از سوی وزیر صمت ابلاغ خواهد شد.


وی افزود: این تصمیم در راستای رفع نیازهای بخش تولید در کشور گرفته شده و صاحبان کارت بازرگانی بر اساس رشته فعالیت‌هایی که در کارت بازرگانی آنها ثبت شده و طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ به دلیل محدودیت‌های ارزی واردات روی تعرفه موردنظر نداشته‌اند، طی امسال و سال آینده می‌توانند تا سقف ۵۰۰ هزار دلار روی کالاهای جدید واردات داشته باشند.


بیک زاده گفت: سقف واردات برای برخی کالاها از جمله کاغذ، لاستیک، مواد اولیه تولید لوازم خانگی و قطعات خودرو، که طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ واردات محدودی داشته‌، نیز برداشته می‌شود.


وی اظهار داشت: پیش از این و در پی تصمیمات ارزی دولت، میانگین ارزش واردات سال‌های ۹۷ و ۹۸ برای واردات سال ۹۹ تعیین شده بود و اجازه واردات برخی کالاها فقط به شرکت‌هایی داده می‌شد که سابقه واردات آن را طی سال‌های گذشته داشتند و شرکت‌های دیگر امکان واردات کالاها با تعرفه جدید را نداشتند.

برچسب ها: واردات تجارت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها