تغییر اندک در قیمت دلار

با بهبود نسبی همه گیری کرونا در ایالات متحده، قیمت دلار در بالاترین سطح دو ماهه، تغییر کمی داشت.
کد خبر : ۱۲۱۸۳۲
دلار

به گزارش ایبِنا، به نقل از رویترز، روز چهارشنبه دلار در برابر یورو در بالاترین قیمت دو ماهه معامله شد در حالی که میزان بهبودی از همه گیری بین ایالات متحده و اروپا مورد اختلاف سرمایه گذاران قرار گرفته بود.


این دیدگاه با اقدامات واشنگتن جهت پیگیری سریع هزینه های محرک تقویت شد که نقطه مقابل نگرانی ها در مورد تعطیلات بیشتر اروپا و انتظارات برای کاهش رشد منطقه یورو در این سه ماهه بود.


دلار معادل ۱.۲۰۳۸ دلار در هر یورو، پس از تقویت یک شبه به  ۱.۲۰۱۱۵ دلار رسید و برای اولین بار از اول دسامبر، کمی تغییر کرد. شاخص دلار پس از صعود به بالاترین سطح دو ماهه ۹۱.۲۸۳ در جلسه قبل، در سطح ۹۱.۰۸۱ ثابت بود.


با این حال، بسیاری از تحلیل گران انتظار دارند که رابطه ارز با سهام دوباره برقرار شود و با بهبود رشد جهانی با محرک مالی بیشتر و سیاست های پولی فوق العاده آسان، دلار کاهش یابد. از نظر یک استراتژیست در حال حاضر پویایی رشد نسبی اروپا و ایالات متحده برای دلار مطلوب است، اما باید دید آیا این می تواند با دوام باشد، وی انتظار دارد یورو در کوتاه مدت به زیر ۱.۲۰ دلار کاهش یابد.


همچنین دلار به ویژه در برابر ین از پشتیبانی کوتاه مدتی بهره مند شد. واحد پول ایالات متحده پس از آنکه برای اولین بار از ۱۲ نوامبر یک شبه به ۱۰۵.۱۷ رسید، کمی تغییر کرد و در ۱۰۵.۰۲۵ ین تغییر یافت.


بسیاری عقب نشینی دلار از اوایل ماه گذشته را اصلاح پس از سقوط بی امان آن در سال گذشته می دانند، اگرچه برخی فکر می کنند که ثبات جدید دلار می تواند نشان دهنده عقب نشینی از تمایلات نزولی ارز باشد.


شاخص دلار پس از کاهش حدود۷ درصدی در سال ۲۰۲۰، ۱.۲٪ در سال جاری برگشت. گفته می شود تورم عمدی جهانی و موضع گیری منفی در تصمیم گیری بانک فدرال، پتانسیل تقویت دلار را محدود می کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر