20 بهمن 1399 - 08:49

میزان دارایی‌ها و بدهی‌های بانک‌های تخصصی منتشر شد

بانک مرکزی گزارش خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های بانک های تخصصی در آذر ماه ۹۹ را منتشر کرد که به طور کلی این میزان در آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ رشد ۳۵ درصدی داشت. 
کد خبر : ۱۲۱۹۰۰
امهال بدهی

به گزارش ایبِنا، براساس گزارش بانک مرکزی، دارایی‌ها و بدهی‌های بانک های تخصصی در آذر ماه ۹۹ رقم ۹۹۱۶ هزار میلیارد ریال را به ثبت رساند که در آذر ماه سال ۹۸ حدود ۷۳۰۹.۴ میلیارد ریال بود. دارایی‌های خارجی بانک‌های تخصصی در آذر ماه امسال با رشد ۶۲.۵ درصدی همراه بود به نحوی که از ۱۴۳۹.۷ هزار میلیارد ریال پارسال به ۲۳۳۹.۲ هزار میلیارد ریال رسید.


همچنین در این مدت دارایی‌های این بانک‌ها در قالب اسکناس و مسکوک ، ۹.۶ هزار میلیارد ریال بود، در حالی که در آذر سال گذشته این رقم ۱۱.۴ هزار میلیارد ریال بود که شاهد کاهش ۱۵.۸ درصدی در این بخش هستیم. سپرده بانک‌های تخصصی نزد بانک مرکزی نیز با ۵۷.۳ درصد رشد به ۲۵۴.۶ هزار میلیارد ریال رسیده در حالی که آذر سال گذشته این رقم ۱۶۱.۹ هزار میلیارد ریال  بود.


براساس این گزارش، بدهی بخش دولتی به این بانک‌ها نیز ۵۸۰.۵ هزار میلیارد ریال به ثبت رسید که مدت مشابه سال گذشته ۵۹۲.۷ هزار میلیارد ریال بود و کاهش ۲.۱ درصدی را ثبت کرد. میزان بدهی در آذر ماه ۹۹ نسبت به اسفند ۹۸ نیز با کاهش ۱۱.۷ درصدی مواجه بود.


بدهی بخش غیردولتی اما رشد قابل توجهی داشته است به نحوی که در آذر ماه امسال میزان این بدهی به بانک‌های تخصصی ۳۶۸۴.۳ هزار میلیارد ریال ثبت شد که در مقایسه با ۲۹۸۰.۴ هزار میلیارد ریال آذر ماه سال گذشته رشد ۲۳.۶ درصدی را تجربه کرد.


همچنین در بخش بدهی‌های بانک‌های تخصصی، سهم سپرده‌های بخش غیردولتی در آخرین ماه از فصل پاییز ۲۹۸۱.۵ هزار میلیارد ریال ثبت شد که این رقم در آذر ماه سال گذشته ۲۱۱۹.۹ هزار میلیارد ریال بود و در نتیجه رشد ۴۰.۶ درصدی برای این بخش به ثبت رسید.


بدهی به بانک مرکزی نیز در این گزارش، ۴۴۸.۹ هزار میلیارد ریال ثبت شد که به نسبت مدت مشابه سال ۹۸ با کاهش ۴.۴ درصدی مواجه بود. همچنین میزان این بدهی در آذر سال قبل ۴۶۹.۵ هزار میلیارد ریال و در اسفند ۹۸۴۷۰.۶ هزار میلیارد ریال بود.


براساس این گزارش، وام‌ها و سپرده‌های بخش دولتی در آذرماه امسال، ۱۶۳.۱ هزار میلیارد ریال و در آذر ماه سال گذشته ۱۳۴.۶ هزار میلیارد ریال بود و رشد ۲۱.۲ درصدی را به ثبت رساند. همچنین در آذرماه سال ۹۸ میزان وام‌ها و سپرده‌های ارزی این بخش، ۱۱۲۶ هزار میلیارد ریال بود که با ۶۷ درصد رشد به ۱۸۸۰.۳ هزار میلیارد ریال در آذر ماه امسال رسید.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر