19 بهمن 1399 - 15:59
برای فصل پاییز اعلام شد؛

نتایج اجرای طرح پایش محیط کسب و کار بخش تعاون

براساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب و کار ایران در پاییز ۱۳۹۹، رقم شاخص ملی بخش تعاون، ۵.۴۵ (نمره بدترین ارزیابی ۱۰ است) محاسبه شد که نشان دهنده بهبود اندک وضعیت کسب و کار نسبت به فصل گذشته است.
کد خبر : ۱۲۱۹۳۹
کسب و کار

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، در طرح پایش پاییز ۹۹، تعداد ۴۶۹ فعال اقتصادی بخش تعاون در تمامی رشته فعالیت ها و در کلیه استان‌ها مشارکت داشتند.


براساس این گزارش، نامناسبترین مولفه های محیط کسب و کار بخش تعاون در پاییز ۹۹ شامل بی‏ ثباتی و غیرقابل پیش ‏بینی بودن قیمت ‏ها، دشواری تامین مالی از بانک ها و  بی‏ ثباتی سیاست ‏ها، مقررات و رویه‏ های اجرایی بوده است.


همچنین مناسب ترین مولفه های محیط کسب و کار بخش تعاون در پاییز ۹۹ شامل  محدودیت‌ دسترسی به آب، محدودیت‌ دسترسی به شبکه تلفن همراه و اینترنت و محدودیت دسترسی به حامل‌های انرژی اعلام شده است.



براساس بررسی های آماری برآورد فصلی شاخص ملی محیط کسب و کار بخش تعاون در بخش های عمده اقتصادی شامل خدمات: بهترین محیط کسب و کار و کشاورزی،‌ بدترین محیط کسب و کار ثبت شده است.



این آمار نشان داد که استان های یزد، زنجان و کرمان به ترتیب بهترین محیط کسب و کار و استان های خراسان جنوبی، خوزستان و ایلام به ترتیب بدترین محیط کسب و کار را داشته اند.



بر اساس رشته فعالیت ها این آمار نشان می دهد فعالیت های مالی و بیمه بهترین محیط کسب و کار و آب رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت های تصفیه، بدترین محیط کسب و کار را در پاییز امسال داشته اند.



گفتنی است، محیط کسب و کار شامل مجموعه عواملی می شود که بر عملکرد یا اداره بنگاه های اقتصادی موثر هستند، اما تقریباً خارج از کنترل مدیران بنگاه ها قرار دارند. عواملی نظیر قوانین و مقررات، میزان بارندگی، فرهنگ کاری و …. در هر منطقه جغرافیایی و در هر رشته کاری و نیز در طول زمان متفاوت هستند. طبق ماده ۴ قانون بهبود فضای کسب و کار، اتاق ها موظفند به منظور اطلاع سیاست گذاران از وضعیت محیط  کسب و کار کشور، شاخص های ملی محیط کسب و کار در ایران را تدوین و به طور سالانه و فصلی حسب مورد به تفکیک استان ها، بخش ها و فعالیت های اقتصادی، سنجش و اعلام کنند. بر همین اساس اجرای طرح پایش شاخص های ملی محیط کسب و کار با همکاری اتاق های تعاون، بازرگانی و اصناف از بهمن ماه سال ۱۳۹۵ اجرا شد.




برچسب ها: کسب و کار تعاون
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر