21 بهمن 1399 - 11:06

ضریب امنیت پرداخت‌ها افزایش می‌یابد

در پروژه حذف تدریجی استفاده فیزیک کارت‌های بانکی، دیگر با امکان سرقت کارت‌ها و کپی کردن آنها و احتمال بروز مشکلات امنیتی مواجه نخواهیم بود، چرا که امنیت روش پرداخت با موبایل بیشتر می‌شود.
کد خبر : ۱۲۱۹۴۰
طلایی

به گزارش ایبِنا، بانک مرکزی به منظور ایجاد تسهیل در پرداخت‌های الکترونیک پروژه پرداخت موبایلی مبتنی بر EMV (کهربا) را روز گذشته در بانک مرکزی رونمایی کرد.


در همین باره رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران معتقد است: اجرای پروژه استفاده از موبایل برای انجام تراکنش‌های خرید در فروشگاه‌ها و حذف تدریجی استفاده فیزیکی کارت خرید اقدام بسیار ارزشمندی است که باید رخ می داد چرا که برای اجرای این پروژه دیر هم شده است. 


محمدرضا طلایی در گفت و گو با ایبِنا با اشاره به تجربه دنیا از این اقدام، اظهار کرد: در بیشتر نقاط خارج از کشور فناوری NFC رایج و در حال اجراست. فین تک ها نیز در اینباره راه حل های مناسبی نیز مطرح کرده اند که براساس آن شماره کارت در اپلیکیشن ها ثبت می شود و پرداخت ها از طریق موبایل انجام می شود و پرداخت های خُرد هم به راحتی صورت می گیرد. 


وی ادامه داد: برای استفاده از کارت های کانتکتلس و همچنین ترویج فرهنگ استفاده از موبایل برای پرداخت به جای کارت های فیزیکی نیاز به تغییراتی در دستگاه های کارتخوان است؛ بنابراین باید زیرساخت های لازم ایجاد شود یا اینکه در کنار دستگاه های پوز تجهیزاتی وجود داشته باشد تا بتوان از طریق فناوری NFC اقدام کرد. در این مورد فین تک های بسیاری در کشور وجود دارند که می تواند شرایط را معیا کنند و راهکارهای مناسبی ارائه دهند. 


به گفته رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران، استفاده از این روش در همه دنیا رواج یافته و حتی شاید بتوان گفت که اجرای آن در ایران دیر هم شده چرا که ما در دنیا شاهد سامسونگ پی(Samsung Pay) و اپل پی (Apple Pay) و ... هستیم.


طلایی با اشاره به امنیت بیشتر در استفاده از این روش در پرداخت های الکترونیکی، گفت: در این شرایط دیگر با امکان سرقت های کارت های بانکی و کپی کردن آنها مواجه نخواهیم بود چرا که امنیت بیشتر می شود. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر