صعود قیمت طلای سیاه

قیمت نفت با افت ناگهانی ذخایر ایالات متحده افزایش یافت.
کد خبر : ۱۲۲۰۲۳
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز چهارشنبه قیمت نفت دوباره افزایش یافت و افزایش مجدد آن هم به دلیل کاهش ذخایر نفت خام ایالات متحده و خوش بینی در مورد افزایش تقاضای جهانی سوخت ادامه دارد.


نفت خام برنت پس از افزایش یک درصدی روز سه شنبه، با رسیدن به بالاترین قیمت در ۱۳ ماه گذشته ، ۱۱ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش یافت و به  ۶۱.۲۰ دلار رسید.


طبق داده های موسسه نفت امریکا، ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۵ فوریه ۳.۵ میلیون بشکه کاهش یافت و به حدود ۴۷۴.۱ میلیون بشکه رسید. اداره اطلاعات انرژی (EIA) روز چهارشنبه اعلام کرد که این در مقایسه با انتظارات تحلیلگران در نظرسنجی رویترز برای افزایش ۹۸۵،۰۰۰ بشکه‌ای است.


گفته می شود احتمالا این وضعیت همچنان از بازار پشتیبانی می کند.


ذخایر نفت خام در محل تحویل کوشینگ، اوکلاهما، ۱.۴ میلیون بشکه کاهش یافت.


بر اساس اطلاعات رسمی روز چهارشنبه، موجودی بنزین افزایش یافت و در مقایسه با پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز برای تولید ۱.۸ میلیون بشکه ، تا ۴.۸ میلیون بشکه افزایش داشت.


در حالی که بسته های محرک بزرگ برای تقویت فعالیت اقتصادی ایجاد شده، قیمت نفت از ماه نوامبر با شروع واکسیناسیون دولت ها افزایش یافته است.


بزرگترین صادرکننده جهان، عربستان سعودی، در ماه های فوریه و مارس به طور یک جانبه عرضه را کاهش می دهد و این علاوه بر کاهش مورد توافق سایر اعضای اوپک و متحدان آنها است.


اکنون برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند که کسری عرضه در سال ۲۰۲۱ با افزایش جمعیت واکسن زده و شروع سفرها و کارهای اداری ایجاد شده و به طور بالقوه تقاضای سوخت افزایش می یابد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر