25 بهمن 1399 - 10:06
در آذر ۹۹ صورت گرفت؛

کاهش ۳۱ درصدی تعداد سفته و برات واخواستی

معادل۴۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۲۰۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در آذر ۹۹ در شهر تهران واخواست شد که در مقایسه با ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۳۱ درصد و ۱۶.۹ درصد کاهش داشت.
کد خبر : ۱۲۲۰۴۸
سفته

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بالغ بر ۷۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال سفته و برات در آذرماه ۹۹ در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۸.۴ درصد و ۱۰.۳ درصد افزایش یافت. در نه ماه اول سال جاری بالغ بر ۵۹۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۲۳.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.



طبق آمار شعبه واخواست دادگستری استان تهران در آذرماه ۹۹ معادل۴۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۲۰۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد. در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۵۱.۵ و ۱۰۸.۸ رسـید که در مقایسه با ماه قبل هر دو شاخص مذکور به ترتیب ۳۱ درصد و ۱۶.۹ درصد کاهش داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۵۳.۱ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۴۶.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.


شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در آذرماه سال جاری به عدد ۲۱۱.۱ رسید. عدد شاخص مذکور در آذرماه ۹۸ معادل ۶۷.۸ بوده است. در ۹ ماه اول سال ۹۹ معادل ۵۶۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۱۸۱۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد. در این دوره متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۷۷.۳ و ۱۰۹.۴ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۰.۴ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۵۶.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در ۹ ماه اول سال ۹۹ به عدد ۱۳۸.۱ رسید. عدد شاخص مذکور در ۹ ماه اول سـال ۹۸ معادل ۹۳.۹ بوده است.

برچسب ها: سفته برات
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر