قیمت نفت افزایش یافت

به دنبال نگرانی‌ها از تنش‌های جدید خاورمیانه، قیمت نفت افزایش یافت.
کد خبر : ۱۲۲۱۱۶
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز دوشنبه قیمت نفت به بالاترین حد خود در یک سال گذشته رسید. امیدواری ها برای محرک بیشتر ایالات متحده و کاهش تعطیلی های ویروس کرونا به این روند صعودی کمک کرده، پس از اینکه هفته گذشته قیمت ها حدود ۵ درصد افزایش یافت.


قیمت هر بشکه نفت خام برنت پس از صعود به بالاترین سطح ۶۳.۴۴ دلار، بالاترین قیمت از ۲۲ ژانویه ۲۰۲۰ ، ۶۶ سنت یا ۱.۱ درصد رشد کرد و به ۶۳.۰۹ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۸۶ سنت یا ۱.۵ درصد افزایش به ۶۰ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید. این بالاترین میزان از ۸ ژانویه سال گذشته بود.


به گفته یک تحلیل گر، این اخبار بازارهای نفت را به اوج خود رساند. اما این روند صعودی همچنان با امیدهای روزافزون به محرک ایالات متحده و کاهش تعطیلی های کرونا باعث تقویت اقتصاد و تقاضای سوخت شد. ممکن است نفت خام وست تگزاس اینترمدیت پس از دستیابی به سطح کلیدی ۶۰ دلار، با کسب سود به عقب برگردد.


روز جمعه، جو بایدن، برای اولین دستاورد مهم قانونی خود تلاش کرد و برای کمک به طرح حمایتی ۱.۹ تریلیون دلاری ویروس کرونا به گروهی از مقامات محلی متوسل شد. قیمت نفت طی هفته های اخیر نیز با کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یافته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها