29 بهمن 1399 - 08:33

تغییرات قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی در فصل پاییز

مرکز آمار ایران تغییرات قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی در فصل پاییز سال جاری را اعلام کرد.
کد خبر : ۱۲۲۱۷۹
بانک کشاورزی

به گزارش ایبِنا، در پاییز سال ١٣٩٩، در بخش غلات، متوسط قیمت ذرت دانه ای ٣٥٩٤٠ ریال و برنج ٢٤٤٥١٦ ریال بوده که نسبت به فصل پاییز ٩٨ به ترتیب ١١٤,١ و ٣٨.٤ درصد افزایش داشته است.


در بخش حبوبات، متوسط قیمت لوبیا قرمز ١٨٩٠٥٧ و لوبیا چیتی ٢٣٣٢٠٦ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ١٢٢,٦ و ١٢٨.٣ درصد افزایش نشان می دهد. در بخش محصولات جالیزی، متوسط قیمت هندوانه ١٩٣٩٥ و خیار ٤٣٧٨٣ ریال بوده که نسبت به فصل پاییز سال قبل به ترتیب ٥٩,٧ و ٨٥.٣ درصد افزایش داشته است و متوسط قیمت خربزه ٢٠٨٢٠ ریال بوده که نسبت به فصل پاییز سال قبل ١٢٨.٦ درصد افزایش داشته است.


در بخش سبزیجات، متوسط قیمت سیب زمینی ٢٠٥١٠ و پیاز ٣١٧٨٨ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ١٩,٩ و ١١٤.٢ درصد افزایش داشته ­است. به علاوه، متوسط قیمت گوجه فرنگی ١٩٨٣٦ و بادمجان ١٥٣٢٢ ریال بوده که به ترتیب ٤٨.٦ و ٢٢.٦ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل افزایش داشته است.


در بخش محصولات علوفه‌ای، متوسط قیمت یونجه ٢٤٩٣٢ و ذرت علوفه ای ٤٦٨٥ ریال بوده که نسبت به پاییز ٩٨ به ترتیب ٢٠,٨ و ٤١.٩ درصد افزایش داشته است. در بخش میوه‌های هسته‌دار، متوسط قیمت انار ٥٤٨١٢ ریال بوده که نسبت به پاییز سال قبل ٦٦,٦ درصد افزایش نشان می دهد.  


در بخش میوه‌های دانه ‌دار، متوسط قیمت سیب درختی ٤٧٥٤٤ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٧٨,٥ درصد افزایش داشته و متوسط قیمت انگور ٤٧٦٦٧ ریال بوده که نسبت به پاییز سال قبل ٥٣.٣ درصد افزایش داشته است.


در بخش دامداری سنتی، متوسط قیمت یک کیلوگرم گوسفند و برة پرواری زنده ٤٤٧٠٣٤ ریال و یک کیلوگرم گاو پرواری زنده ٣٦٦٨٤٤ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ١٩,٠ و ١٧.٣ درصد افزایش نشان می دهد.


در بخش فراورده‌های دامی سنتی، متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گوسفند ٦٩٥٢٥ ریال و متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گاو ٣٧٧٣٣ ریال بوده که نسبت به فصل پاییز ٩٨ به ترتیب ٦٦,٦ و ٦٢.٧ درصد افزایش نشان می دهد.


در بخش هزینة خدمات ماشینی، هزینة شخم زمین زراعی آبی ٣٩٢٥٤٩٥ ریال و هزینة شخم زمین زراعی دیم ٢٩٣٠٠٠٣ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٦٤,٣ و ٦٢.٣ درصد افزایش داشته است.


در بخش دستمزد نیروی کار، دستمزد کارگر میوه چین مرد ١٣٩٨٨٧١ ریال و دستمزد میوه چین زن ١٠٧٥٥٦٩ رریال  بوده که نسبت به فصل پاییز سال ٩٨ به ترتیب ٦٦,٤ و ٦٤.٩ درصد افزایش داشته است و نیز دستمزد کارگر تنک کار مرد ١٢٧٣٩٨٥ ریال و دستمزد  تنک کار زن ٨٠٣٠٣٨ ریال بوده که نسبت به پاییز سال قبل به ترتیب ٤٢.٨ و ٤٠.٨ درصد افزایش داشته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر