01 اسفند 1399 - 10:57

امهال وام‌های بانکی گامی در جهت تسهیل شرایط تولید

رییس کمیسیون تسهیل تجارت واردات اتاق بازرگانی اقدام بانک مرکزی در تمدید مهلت امهال وام‌های بانکی واحدهای تولیدی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: امهال وام‌ها قطعا در بهبود شرایط واحدهای تولیدی موثر است.
کد خبر : ۱۲۲۱۸۰
توزیع اسکناس نو در آستانه عید غدیر

به گزارش ایبِنا، سیدمحمد جعفری با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی اکنون با مشکلات متعددی در جریان تولید مواجه هستند، اظهار کرد: وضعیت صنایع، جریان تجارت آنها و سهمی که از بازار به دست می‌آورند مانند گذشته نیست و خروجی مناسبی ندارد و این شرایط موجب شده تا واحدهای تولیدی قادر به تعهدات خود در دریافت تسهیلات بانکی نباشند.


وی ادامه داد:‌ تامین مالی از طریق سیستم بانکی یکی از مهم ترین راه ها برای بنگاه‌های اقتصادی است و متاسفانه منابع دیگر برای تامین سرمایه در گردش بسیار محدود است؛ بنابراین واحدهای تولیدی چاره‌ای جز مراجعه به این سیستم ندارند. بازپرداخت تسهیلات بانکی اکنون به دلیل شرایط کرونا و تشدید تحریم برای واحدها سخت شده، به همین دلیل امهال وام‌های بانکی قطعا در بهبود شرایط واحدهای تولیدی موثر است و گامی در جهت تسهیل شرایط تولید در واحدهای بخش خصوصی است.


رییس کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد:‌ دوره تنفس پیش‌بینی شده برای امهال نیز این فرصت را در اختیار واحدهای تولیدی که تسهیلات معوق دارند قرار می‌دهد تا بتوانند برای بازپرداخت تسهیلات خود برنامه‌ریزی کنند.


وی اقدام بانک مرکزی و همراهی بانک‌ها در امهال تسیهلات بانکی معوق‌شده را مناسب و مثبت ارزیابی کرد و افزود:‌ شرایط و فضای تولید باید به گونه‌ای باشد که تولیدکنندگان را قادر کند بتواند سهم از دست رفته بازار را که به دلیل کاهش تقاضای ناشی از کرونا کاهش یافته است به دست آورند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها