29 بهمن 1399 - 12:23

تفاهم‌نامه ۱۵ هزار میلیاردی بانک تجارت و پتروشیمی خلیج فارس

در دومین نمایشگاه تخصصی «حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی»، تفاهم‌نامه همکاری بانک تجارت و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس امضا شد.
کد خبر : ۱۲۲۱۹۱
تجارت

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک تجارت همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی که در جزیره کیش درحال برگزاری است، تفاهم‌نامه همکاری بانک تجارت و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان به امضا رسید.


این تفاهم‌نامه برای ارائه انواع خدمات مالی و بانکی به سازندگان، تأمین‌کنندگان ماشین‌آلات، تجهیزات، ‏قطعات، تأسیسات نصب و ساختمان و پیمانکاران هلدینگ و شرکت‌های تابع، توسط رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت و جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس امضا شد.‏


مبلغ تفاهم‌شده در قالب ‏تسهیلات ریالی و ارزی، گشایش اعتبارات اسنادی داخلی، انتشار اوراق از طریق بازار سرمایه در اختیار هلدینگ خلیج فارس، شرکت‌های تابع و معرفی شده قرار ‏می‌گیرد.‏


مدیرعامل بانک تجارت درخصوص جزییات این تفاهم‌نامه گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد از سهم ال-سی داخلی شبکه بانکی کشور متعلق به بانک تجارت است و مابقی در اختیار سایر بانک‌ها. این سهم بزرگ سبب شد تا راهکاری جدید در حوزه ال-سی داخلی ارائه شود.


وی افزود: با استناد به بخشنامه‌های بانک مرکزی، طرح پترویار در بانک تجارت اجرایی شد و برای نخستین بار در پتروشیمی تندگویان و سپس سایر پتروشیمی‌ها با موفقیت کامل به اجرا رسید.


دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: این طرح مخصوصا در قراردادهای بزرگ شرکت‌های پتروشیمی بسیار تسهیل کننده است.


جعفر ربیعی مدیرعامل پتروشیمی خلیج فارس نیز گفت: بانک تجارت همیشه یکی از یاوران بزرگ صنعت پتروشیمی در تامین مالی شرکت‌های تولیدی و شرکت‌های پروژه‌ای صنعت پتروشیمی است و تفاهم نامه اخیر نیز به شرکت‌های تولیدی کمک شایانی می‌کند.


وی افزود : مایه خرسندی است ، نظام بانکی نیازهای مالی صنعت پتروشیمی را حتی بهتر از فعالان این صنعت تشخیص داده و برای این نیازها ، راهکارهای موثر و جدید ارائه می دهد .

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر