05 اسفند 1399 - 10:00
رئیس شعبه یزد بانک توسعه صادرات اعلام کرد:

تخصیص ۲۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به صادرکنندگان استان یزد

بانک توسعه صادرات از مشتریان خود خواست در اسرع وقت با مراجعه به پورتال رسمی بانک اخرین نسخه همراه بانک توسعه صادرات را دریافت و نصب کنند.
کد خبر : ۱۲۲۳۵۶
يزد

به گزارش ایبُنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، مجید غفوری منش گفت: بیش از ۱۳ میلیون یورو تسهیلات ارزی به مشتریان شعبه یزد بانک توسعه صادرات ایران پرداخت شده است.


وی با اشاره به اینکه به طور میانگین طی پنج سال گذشته ۷۰ درصد صادرکنندگان نمونه استانی از مشتریان بانک توسعه صادرات ایران بوده اند، گفت: بنگاه های تولیدی صادرات محور استان عمدتا در حوزه تولید کاشی و سرامیک، انواع محصولات و مقاطع فولادی، هیدروکربن، انواع لوله پروفیل و انواع نایلون و کیسه فریزر فعالیت دارند.


غفوری منش اظهار داشت: عراق، افغانستان و کشورهای آسیای میانه مهمترین بازارهای هدف تولیدات استان یزد به شمار می روند. رئیس شعبه یزد بانک توسعه صادرات ایران با تاکید بر اهمیت حمایت از شرکت های دانش بنیان از سوی این بانک، گفت: این شعبه بر اساس سیاست های چند سال اخیر بانک توسعه صادرات برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به شرکت های دانش بنیان، در مهرماه سال جاری اولین نشست مجازی آشنایی با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بانک توسعه صادرات را با حضور نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مسـولین پارک علم و فناوری و برخی مدیران بانک برگزار کرد.


غفوری منش افزود: آذرماه امسال نیز همزمان با برگزاری اولین نمایشگاه دستاورد های پژوهش و فناوری استان یزد با هدف معرفی انواع خدمات و تسهیلات و عملکرد بانک توسعه صادرات و شعبه این بانک در یزد در تامین مالی و تسهیل صادرات بویژه تامین مالی شرکت های فناور و دانش بنیان غرفه مجازی برپا و با استقبال خوبی از سوی شرکت های دانش بنیان مواجه شد.


به گفته رئیس شعبه یزد، در ادامه این تعاملات، این شعبه از بانک توسعه صادرات ایران تامین مالی طرح توسعه یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه تولید انواع موادشیمیایی، اسید و خشک کن های رنگ به مبلغ ۸۰ میلیار ریال را در دستور کار دارد.


وی اعلام کرد: شعبه یزد بانک توسعه صادرات دی ماه سال جاری نیز به عنوان بانک حامی در دوازدهمین ایستگاه سرمایه گذاری ۱۰۰ استارت آپ در رویداد سکوی پرتاب یزد شرکت کرد. رئیس شعبه یزد بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به نقش بانک در تامین مالی طرح های صنعتی در استان یزد، تصریح کرد: اعتبار اسنادی مربوط به طرح شرکت فولاد آلیاژی در استان به مبلغ ۱۳۳ میلیون یورو در شرف گشایش است و تا کنون با اعطای بخشی از تسهیلات یاد شده پیشرفت فیزیکی این طرح حدود ۵۰ درصد بوده است.


وی به برنامه های بانک توسعه صادرات برای تامین مالی جهت خرید ماشین آلات خطوط تولید واحدهای صادراتی، افزود: در همین رابطه شعبه یزد طرح توسعه یک شرکت تولید کاشی را برعهده گرفته و بالغ بریک میلیون و ۴۹۰ هزار یورو تسهیلات برای خرید تجهیزات به این شرکت پرداخت خواهد کرد.


غفوری منش گفت: بانک توسعه صادرات ایران تامین مالی طرح شرکت فولاد اردکان را به مبلغ ۷۵ میلیون یورو و ۳۵ میلیارد ریال به صورت مشارکتی برعهده داشته که با پرداخت مبلغ ۴۷ میلیون یورو و ۳۵ میلیارد ریال، طرح مذکور در هفته دولت سال جاری به بهره برداری رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر