سود بانک‌های آمریکایی ۳۶.۵ درصد در ۲۰۲۰ کاهش یافت

بانک‌های آمریکایی مقادیر زیادی را برای ضرر و زیان‌های احتمالی طی بحران کرونا کنار گذاشته بودند که باعث کاهش ۳۶.۵ درصدی سوددهی آنها در ۲۰۲۰ شد، کاهش نرخ بهره هم بر سود این بانک‌ها تاثیر گذاشته است.
کد خبر : ۱۲۲۳۹۳
بانک آمریکا

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، در عین حال صنعت بانکداری در آمریکا نشانه‌هایی از بهبود را در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ نشان داد، یعنی همزمان با بهبود اقتصاد این کشور از بحران کرونا. شرکت بیمه سپرده فدرال آمریکا اعلام کرد، صنعت بانکداری این کشور ۱۴۷.۹ میلیارد دلار سود در ۲۰۲۰ ثبت کرد که کاهش شدیدی نسبت به ۲۰۱۹ داشت (حدود ۸۶ میلیارد دلار).


با وجود این، سود بانک‌های آمریکایی ۹.۱ درصد در سه‌ماهه پایانی ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ افزایش یافت و به ۵۹.۹ میلیارد دلار رسید، چون بانک‌ها ذخایری را که برای محافظت در برابر ضرر و زیان‌های احتمالی کنار گذاشته بودند، کاهش دادند.


جروم پاول، رییس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد بانک مرکزی این کشور هنوز در مورد وضع دوباره الزامات سرمایه‌ای سخت‌گیرانه‌تر برای بانک‌ها تصمیم‌گیری نکرده است. فدرال رزرو برخی محدودیت‌ها را برای بانک‌های بزرگتر در ماه آوریل برداشت، اما مهلت این کمک فدرال با پایان مارس تمام می‌شود.

برچسب ها: بانک کاهش آمریکا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر