06 اسفند 1399 - 12:20
رئیس کل بانک مرکزی خبر داد؛

پرداخت یک میلیارد دلار منابع بلوکه شده در کره جنوبی در مرحله اول

رئیس کل بانک مرکزی از پرداخت حداقل یک میلیارد دلار توسط کره جنوبی به ایران در مرحله اول خبر داد.
کد خبر : ۱۲۲۳۹۹
همتی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، دکتر همتی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ارتباط با مذاکراتی که با سفیر محترم کره جنوبی داشتیم، اعلام و تاکید کردیم که در آنجا توافق شده است که چگونه از منابع خودمان استفاده کنیم.


رئیس کل بانک مرکزی کشورمان تاکید کرد: کره‌ای‌ها با هرکسی که می‌خواهند مذاکره کنند، اما ما بحث‌های خودمان را داریم، منابع متعلق به بانک مرکزی است و بانک مرکزی این حق را دارد و اقدام حقوقی را داشته‌ایم و پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: خسارت زیادی از این بابت به جمهوری اسلامی وارد شده و این موضوع سرجای خودش هست. ولی خب خودشان درخواست دادند و صحبت کردند که پرداخت کنند. ما هم راهش را نشان دادیم و دستور پرداخت را هم صادر کردیم و هر موقع خواستند پرداخت می‌کنند. پرداخت هم نکنند ما پیگیری‌های خودمان را خوهیم داشت.


به گفته دکتر همتی ۷ میلیارد دلار ارز متعلق به بانک مرکزی در کره جنوبی است و قرار شد با پرداخت حداقل یک میلیارد دلار  مرحله اول پرداخت آغاز شود. 


وی در خصوص شرایط سایر کشورها نیز گفت: ما مذاکرات گسترده‌ای را با کشورهای عمان، عراق، کره جنوبی و ژاپن شروع کرده‌ایم و فضا خیلی بهتر شده است. به نظر من به تدریج این کار اتفاق خواهد افتاد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر