06 اسفند 1399 - 13:28
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

بورس قرمزپوش به تعطیلات رفت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵ هزار و ۹۱۵ واحدی معادل ۰.۴۹ درصد به یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۷۲۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۰۵ واحدی به ۱۷ هزار و ۱۱۵ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۲۴۰۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات پنجمین و آخرین روز هفته (چهارشنبه ششم اسفندماه ماه ۹۹)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۵۴۳ واحدی معادل ۰.۴۹ درصد به رقم ۳۱۴ هزار و ۵۹۰  واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۷۱۶ واحدی معادل ۰.۱۶ درصد، عدد ۴۳۴ هزار و ۳۸۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۶۸ واحدی به رقم ۲۸۳ هزار و ۸۳۸ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۰۶۶ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۴۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۵۲۲ واحد کاهش به رقم ۸۸۵ هزار و ۱۱۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۱۲۸۲ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۲۸  هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شپنا، شستا، وغدیر، وپاسار، فارس، وبملت و شتران با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کچاد، فملی، کاوه و فولاد، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در پنجمین و آخرین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۳۱۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۷۱ هزار و ۶۵۵ نوبت معامله و به ارزش ۴۹ هزار و ۸۲۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کسعدی(کاشی‌ سعدی) با ۵.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سمازن، ساربیل، نمرینو، بالبر و ثشرق بود. همچنین نماد معاملاتی های وب(داده گسترعصرنوین-های وب) با ۱۰.۳۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شپنا، ثامید، برکت، غزر، شکلر و کویر قرار گرفتند.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی بوعلی، فملی، سیتا، امین، فولاد، شستا، ثامید و غزر به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی سپاس، سیتا، کمند، پارند، بالبر، یاقوت و کسعدی با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای برکت، خساپا، شپنا، پتایر، خودرو، کدما و خگستر بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنایع «منسوجات» و «محصولات چرمی» با روند افزایشی همراه شدند و شاخص صنایع «سایر معادن»، «بانکها»، «فنی مهندسی»، «فراورده نفتی» و  «اطلاعات و ارتباطات» با کاهش مواجه شدند.




برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر