09 اسفند 1399 - 09:59

پیشرفت‌های بانک تجارت در سال جاری به روایت آمار

بانک تجارت از افزایش بیش از ۳۷ درصدی جذب سپرده‌های ریالی در مقطع پایان آذرماه سال جاری نسبت به پایان اسفندماه سال ۱۳۹۸ خبر داد.
کد خبر : ۱۲۲۴۳۸
تجارت

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، بر اساس آخرین آمار عملکرد این بانک در جذب سپرده و اعطای تسهیلات، بانک تجارت با تمرکز بر ارائه خدمات بهینه بانکی و مالی موفق شد در مجموع تمامی سپرده‌ها ۳۷ درصد افزایش را رقم بزند که از جمله در سپرده‌های ریالی حساب جاری با افزایش ۵۱ درصدی از ۴۱۹ هزار میلیارد ریال در پایان اسفندماه سال گذشته این منابع به بیش از ۶۳۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است. در این آمار حساب سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت نزدیک به ۶۶ درصد، سپرده ضمانتنامه ۵۱درصد، پیش دریافت اعتبارات اسنادی داخلی ۶۲درصد و سایر سپرده‌های دیداری و پس‌انداز نیز ۴۱ درصد افزایش را در مقطع مذکور نشان می‌دهد.


این آمار همچنین نشان از افزایش نزدیک به ۲۵درصدی کل سپرده‌های ارزی بانک تجارت در مقطع پایان آذرماه سال جاری نسبت به پایان اسفندماه سال ۱۳۹۸ دارد. در همین مقطع زمانی و با تلاش کارکنان این بانک، سپرده نقدی ضمانتنامه‌های ارزی با ۳۱۹ درصد، قرض‌الحسنه پس انداز ارزی با ۵۸ درصد و سپرده‌های ارزی مدت‌دار با ۱۹ درصد افزایش، بیشترین تغییرات مثبت را داشته است.


بانک تجارت که همواره به‌عنوان بانکی متخصص و پیش‌رو در ارائه خدمات اعتباری شناخته می‌شود در مقطع ۹ ماهه امسال همچون گذشته پیشرفت‌های بسیاری را در گشایش اعتبارات اسنادی و صدور انواع ضمانتنامه ها داشته است؛ به این ترتیب که تعهدات بانک بابت اعتبارات اسنادی داخلی باز شده با بیش از ۱۰۵ درصد و تعهدات مشتریان بابت ضمانتنامه ها و پذیرش های صادره به ریال با نزدیک به ۶۶ درصد بیشترین تغییرات مثبت را نشان می‌دهد.


بانک تجارت در ۹ ماهه امسال که به عنوان سال جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب نام‌گذاری شده است سعی بر این داشته منابع جذب شده را در راستای پیشبرد اهداف اقتصادی کشور از جمله افزایش تولید ملی و اشتغالزایی به شکلی هدفمند بین کارآفرینان و تولیدکنندگان توزیع کند.


بر اساس آمار به دست آمده مانده خالص تسهیلات بانک تجارت در پایان آذرماه سال جاری به یک هزار و ۳۲۲ هزار میلیارد ریال رسیده که در بخش صنعت و معدن به بیش از ۳۸۲ هزار میلیارد ریال، خدمات ۲۳۸ هزار میلیارد ریال و بازرگانی به ۱۶۷ هزار میلیارد ریال بالغ شده است. این عملکرد در بخش ساختمان و مسکن به ۳۵۲ هزار میلیارد ریال، کشاورزی ۱۶۹ هزار میلیارد ریال و صادرات به ۱۳هزار میلیارد ریال رسیده است.

برچسب ها: تجارت عملکرد
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر