09 اسفند 1399 - 13:52
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

ریزش شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۱۰۰

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۱ هزار و ۸۵۵ واحدی معادل ۰.۹۸ درصد به یک میلیون و ۱۹۳ هزار و ۹۷۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۳۰ واحدی به ۱۶ هزار و ۹۸۶ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۲۴۵۵
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات اولین روز هفته (شنبه نهم اسفندماه ماه ۹۹)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۰۹۲ واحدی معادل ۰.۹۸ درصد به رقم ۳۱۱ هزار و ۴۶۷ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۰۱۰ واحدی معادل ۰.۲۳ درصد، عدد ۴۳۳ هزار و ۳۸۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۶۰ واحدی به رقم ۲۸۳ هزار و ۱۱۲ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۴۱۹۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۲۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۰۸۰۰ واحد کاهش به رقم ۸۷۴  هزار و ۳۹۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۶۶۴۸ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۱۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، فارس، شستا، کگل، تاپیکو و شپنا با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی اپال، های وب، شفا و رتاپ، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۸۱۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۳۶ هزار و ۹۸۰ نوبت معامله و به ارزش ۶۸ هزار و ۵۲۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شفا(سرمایه گذاری شفادارو) با ۵.۴۱ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ثامان، دلر، نمرینو، کپشیر و های وب بود. همچنین نماد معاملاتی های وآذر(سرمایه‌گذاری‌توسعه‌آذربایجان) با ۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای تاپیکو، بالبر، شستا، شپنا، سفارس و وپاسار قرار گرفتند.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی بوعلی، فولاد، سیتا، امین، ثشرق، وبملت، ساربیل و شبندر به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی اپال، سپاس، پارند، پارند، سیتا، های وب و کمند با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای برکت، فملی، خساپا، خگستر، شستا، شپنا و پتایر بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنایع «منسوجات» و «اطلاعات و ارتباطات» با افزایش همراه شدند و شاخص صنایع «شیمیایی»، «بانکها»، «محصولات چرمی»، «فلزات اساسی» و  «فراورده نفتی» با روند نزولی مواجه شدند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر