10 اسفند 1399 - 09:45
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

اخذ مالیات از حساب‌های بانکی در راستای مبارزه با پولشویی

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اخذ مالیات از حساب‌های بانکی را در راستای مبارزه با پولشویی عنوان کرد.
کد خبر : ۱۲۲۴۶۵
مرتضی اکبری

مرتضی اکبری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص اخذ مالیات از حساب های بانکی گفت: اخذ مالیات از حساب های بانکی در راستای بحث مبارزه با پولشویی است و به دلیل اینکه از تعداد زیادی حساب بانکی در جهت فعالیت های سفته بازی،‌ دلالی و اقداماتی که در کشور در دوران تحریم بسیار رواج یافت، سوءاستفاده شد، این تصمیم اخذ شد.


وی افزود: گردش حساب یکی از مواردی است که به شدت می تواند در شفافیت فعالیت های اقتصادی تجار و مشتریان بانک ها و فعالان اقتصادی و ... تاثیرگذار باشد. به همین دلیل اخذ مالیات از گردش حساب بانکی در تمام دنیا وجود دارد و اگر فرد بتواند ثابت کند که گردش حساب به دلیل چه اقدامی است، مشمول نخواهد شد.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، ادامه داد: البته این اقدام مستلزم این است که زمان اجرا به نحوی باشد که این طرح در سیستم بانکی جای خود را پیدا کرده باشد و مردم به این نوع تراکنش های بانکی عادت کرده و بدانند که در آینده درباره این نوع از تراکنش مورد سوال قرار خواهند گرفت.


به گفته اکبری، یکی از ایراداتی که وجود دارد، عطف به ماسبق کردن اخذ مالیات از حساب های بانکی است زیرا مردم پیش از این اطلاعی از این طرح نداشتند تا برای گردش حساب های خود مستندات آماده کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر