12 اسفند 1399 - 12:42

افزایش زمان تقسیط بدهی مالیاتی برخی بنگاه‌های تولیدی غیر دولتی

با توجه به شرایط موجود اقتصادی و به منظور جلوگیری از بروز اختلال در روند تولید و اشتغال، مدت زمان تقسیط بدهی بنگاه‌های تولیدی غیردولتی، از سه سال به پنج سال افزایش می‌یابد.
کد خبر : ۱۲۲۵۵۶
مالیات

به گزارش ایبِنا، امیدعلی پارسا با صدور بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۹/۹۲ مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱، حکم بندهای (۱) و (۲) مصوبه پنجاه و ششمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۲ را به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.


براساس این بخشنامه، حکم بندهای مصوبه مذکور که به تایید مقام معظم رهبری رسیده است، بدین شرح است:


با توجه به شرایط موجود اقتصادی، تا پایان سال ۱۴۰۰، به منظور جلوگیری از بروز اختلال در روند تولید و اشتغال و با هدف امکانپذیر نمودن وصول مطالبات مالیاتی از بنگاه های تولیدی غیردولتی، مدت زمان تقسیط مندرج در ماده (۱۶۷) قانون مالیات های مستقیم، صرفا برای بنگاه هایی که برنامه احیای تولید و ساماندهی مالی آنها به تایید ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید رسیده است، به حداکثر ۶۰ ماه افزایش می یابد.


 به ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید اجازه داده می شود تا پایان سال ۱۴۰۰، به منظور جلوگیری از تعطیلی بنگاه های تولیدی که طرح احیای تولید و ساماندهی مالی آنها به تایید آن ستاد رسیده است، نسبت به تعویق یک ساله و فقط برای یک بار اجرائیه هایی که به درخواست سازمان امور مالیاتی کشور، تامین اجتماعی، شرکت های آب، برق، گاز، شبکه بانکی و شهرداری ها علیه بنگاه های مذکور صادر گردیده، در صورت تعیین تکلیف، استمهال و تقسیط بدهی ها توسط ستاد مذکور اقدام نماید. دستگاه های مزبور و بانک ها می توانند در صورت تصویب ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید، نسبت به تعویق اجرائیه های مربوط اقدام نمایند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر