قیمت جهانی طلا افت کرد

با سقوط سود اوراق خزانه‌داری آمریکا، قیمت طلا افت کرد.
کد خبر : ۱۲۲۵۹۱
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از سایت اینوستینگ، صبح چهارشنبه روند قیمت طلا در آسیا نزولی شد، در حالی که سود اوراق خزانه داری آمریکا به روند نزولی خود ادامه داد و این فلز زرد را تحت فشار قرار داد.


معاملات آتی طلا با ۰.۰۳ درصد کاهش در ۱۷۳۳.۰۵ دلار معامله شد، پس از سقوط به ۱۷۰۶.۷۰ دلار معادل پایین ترین سطح از ژوئن ۲۰۲۰ . قیمت دلار که معمولاً معکوس با قیمت طلا حرکت میکند، در روز چهارشنبه افزایش پیدا کرد.


سود اوراق خزانه داری ایالات متحده پس از صعود به بالاترین سطح یک ساله در هفته گذشته، برای چهارمین روز متوالی کاهش یافت، اما هنوز نزدیک به سطح ۱.۴ درصد است.


بازارها پس از واکنش سرمایه گذاران به این جهش با فروش بالایی تثبیت شدند، اما نشانه های بهبود اقتصادی ایالات متحده از COVID-۱۹ می تواند منجر به افت دیگری در قیمت اوراق قرضه شود.


در حوزه بانک مرکزی، مقامات فدرال رزرو ایالات متحده، به لطف دسترسی به واکسن COVID-۱۹ و هزینه های دولت، در بهار امسال با یک تورم احتمالی روبرو هستند، روز سه شنبه آنها گفتند که با این وجود برنامه های پولی بسیار آسان خود را حفظ می کنند.


سرمایه گذاران هم در حال پیگیری روند پیشرفت بسته محرک ۱.۹ تریلیون دلاری ایالات متحده هستند. این لایحه در اوایل سال توسط رئیس جمهور بایدن پیشنهاد شد و طی هفته گذشته توسط مجلس نمایندگان تصویب شد و قرار است در هفته دیگر در سنا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.


در سایر فلزات گرانبها، نقره ۰.۳ درصد افت کرد و پلاتین ۰.۳ درصد ریخت، در حالی که پالادیوم ۰.۶ درصد صعود کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر