18 اسفند 1399 - 14:03
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

تقویت ۲۴ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۴ هزار و ۳۴۴ واحدی معادل ۲.۰۷ درصد به یک میلیون و ۱۹۹ هزار و ۹۴۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۴۰ واحدی به ۱۷ هزار و ۸۶ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۲۷۰۶
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات سومین روز هفته (دوشنبه هجدهم اسفندماه ماه ۹۹)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۳۴۸ واحدی معادل ۲.۰۷ درصد به رقم ۳۱۲ هزار و ۹۴۳ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد  ۷۷۶ واحدی معادل ۰.۲۸ درصد، عدد ۴۳۲ هزار و ۴۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۵۷۹۱ واحدی به رقم ۲۸۲ هزار و ۴۲ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۰۷۹۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۲۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۷۶۳ واحد افزایش به رقم ۸۸۰ هزار و ۳۳۹  واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۹۰۶۳ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۱۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، شستا، فارس، شپنا، تاپیکو و وغدیر  با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی اخابر، وپارس، شیران و خبهمن، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۸۸۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۸۶   هزار و ۶۳۱ نوبت معامله و به ارزش ۱۱۰ هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد حفاری(حفاری شمال) با ۸.۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای جم پیلن، ومعادن، جم، حتاید و شبندر بود. همچنین نماد معاملاتی ولپارس(لیزینگ پارسیان) با ۴.۷۸  درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شکلر، کاما، کپارس، برکت، قثابت و خمحور قرار گرفتند.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی اپال، خساپا، خودرو، شستا، بوعلی، شپنا، خگستر و فملی به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی سیتا، سپاس، حفاری و پارند با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای برکت، پتایر، کدما و سدور ، بیشترین حجم عرضه را داشتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها