بازار سهام آسیا و اقیانوسیه سبزپوش شد

بیشتر شاخص‌ها در بازار روز جمعه آسیا و اقیانوسیه رشد داشتند و شاخص‌های ژاپن و کره‌جنوبی بیش از یک درصد جهش کرد.
کد خبر : ۱۲۲۸۰۳
بازار سهام آسیا

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز جمعه به دنبال صعود سهام های ایالات متحده، سهام بازارهای آسیا و اقیانوسیه نیز بالاتر رفتند. اس اند پی ۵۰۰، یک شبه جهش یک درصدی داشت و به بالاترین سطح خود رسید.


رییس جمهور ایالات متحده، بسته حمایتی کرونا به ارزش ۱.۹ تریلیون دلار را امضا کرد که برای اکثر آمریکایی ها تا ۱۴۰۰ دلار پرداخت مسقیم صورت می گیرد. سهام ای اس اکس ۲۰۰ استرالیا با افزایش ۰.۷۹ درصد یا ۵۲.۹ واحد به ۶۷۶۶.۸۰ افزایش یافت، با اینکه بیشتر بخش ها رشد  بالاتری داشتند. زیرشاخص های انرژی و مواد با افزایش سهام نفت و معدن کاران بزرگ، به ترتیب ۱.۴۷ و ۱.۶۲ درصد سود به دست آوردند.


نیک کی ۲۲۵ در ژاپن ۱.۷۳ درصد افزایش یافت. شاخص تاپیکس ۱.۳۶ درصد رشد کرد. با سود سهام های فناوری، کاسپای کره جنوبی ۱.۳۵ درصد جهش کرد. سهام های چین بالاتر بسته شد: کامپوزیت شانگهای ۰.۴۷ درصد افزایش یافت و شنژن ۰.۲۲ درصد افزایش یافت.


با این حال، شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ ۱.۶۲ درصد افت کرد. از سوی دیگر، بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که انتظار دارد خرید اوراق قرضه در سه ماه آینده به طور قابل توجهی افزایش یابد. سود اوراق قرضه در منطقه یورو، مطابق با سود اوراق خزانه داری ایالات متحده، از ماه فوریه افزایش یافته است.


سرمایه گذاران نگران بودند که افزایش سود اوراق قرضه می تواند با افزایش هزینه های استقراض برای کشورهای درگیر بحران ویروس کرونا، بهبود اقتصادی در اروپا را از بین ببرد.


ارزها و نفت


در بازار ارز، دلار آمریکا بعد از ظهر جمعه در معاملات آسیا با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۹۱.۷۲۲ رسید. از پایین ترین سطح خود یعنی ۹۱.۴۰۰ بالا رفت اما هنوز به سطح بالاتر از ۹۲ در اوایل هفته نرسیده است.


ین ژاپن با ۱۰۸.۹۸ در هر دلار تغییر قیمت داد، در حالی که دلار استرالیا با افت ۰.۴۴ درصد به ۰.۷۷۵۳ دلار رسید. قیمت نفت بعد از ظهر جمعه افت کرد. هر بشکه نفت خام آمریکا با ۰.۷ درصد کاهش به ۶۵.۵۶ دلار رسید در حالی که شاخص جهانی برنت ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۶۹.۲۱ دلار رسید. قیمت های انرژی یک شبه بیش از دو درصد جهش کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر