افزایش ۳۰ درصدی صادرات محصولات کشاورزی روسیه

با افزایش خرید چین و ترکیه، صادرات محصولات کشاورزی روسیه تقریباً ۳۰ درصد افزایش یافت.
کد خبر : ۱۲۲۸۱۱
روسیه

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، وزارت کشاورزی روسیه گزارش داد که صادرات محصولات کشاورزی روسیه در دو ماه اول سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸.۱ درصد افزایش یافته است که به ۴.۵۱ میلیارد دلار رسیده است.


فروش غلات در خارج از کشور ۸۶.۴ درصد رشد کرد و به ۱.۹۱۶ میلیارد دلار رسید، در حالی که صادرات فرآورده های چربی و روغنی با رشد متوسط ​​۹.۲ درصدی به ۷۸۷ میلیون دلار رسید. صادرات گوشت و لبنیات با رشد ۳۲.۸ درصدی به ۱۵۴ میلیون دلار رسید.


در همین حال، فروش ماهی و غذاهای دریایی با ۲۷.۲ درصد کاهش به ۵۲۱ میلیون دلار رسید. صادرات غذا و صنعت فرآوری نیز با کاهش ۵.۱ درصدی به ۳۹۴ میلیون دلار رسیده است. چین هنوز در صدر لیست مصرف کنندگان برتر محصولات کشاورزی روسیه قرار دارد که از ابتدای سال، واردات مواد غذایی روسی را به ۸۲۲ میلیون دلار رسانده است که ۲۴.۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۰ خریداری کرده است.


سهم چین در حجم کل محموله های محصولات کشاورزی از روسیه در حال حاضر ۱۸.۲ درصد است. ترکیه، دومین کشور وارد کننده کالاهای کشاورزی روسیه، خریدهای خود را با ۳۵.۵ درصد افزایش به ۶۸۷ میلیون دلار افزایش داد که ۱۵.۲ درصد از کل فروش محصولات کشاورزی روسیه را تشکیل می دهد.


اتحادیه اروپا با داشتن ۱۰.۴ درصد واردات مواد غذایی روسیه در رتبه سوم قرار دارد. این اتحادیه ۴۷۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از روسیه خریداری کرد که این رقم در سال گذشته ۳.۵ درصد افت داشت. مصر، کره جنوبی، آذربایجان، اوکراین، پاکستان، ازبکستان و مغولستان دیگر خریداران عمده محصولات غذایی روسیه هستند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر