23 اسفند 1399 - 16:35

نقش بانک مهر ایران در گسترش قرض‌الحسنه

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از سال ۱۳۸۶ تا کنون خدمات مالی چشم‌گیری ارائه و در کسب رضایت مشتریان و  گسترش قرض‌الحسنه موفق عمل کرده است.
کد خبر : ۱۲۲۸۲۳
لوگوی جدید بانک مهر ایران

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، قرض‌الحسنه یکی از موضوعات تأکید شده در اقتصاد اسلامی است. یکی از مبانی بانکداری اسلامی نیز عقود قرض‌الحسنه است تا به این وسیله بدون دریافت مبلغی مازاد، به افراد تسهیلات داده شود. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان نخستین و بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور تا کنون برنامه‌های مختلفی را برای اجرای این وظیفه مهم انجام داده است.


این بانک با ارائه تسهیلات با توجه به شرایط متقاضیان به شیوه‌های مختلف سعی کرده تا نیازهای نقدینگی افراد را در رفع احتیاجات فراهم کند. یکی از شیوه‌های اعطای تسهیلات در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را می‌توان پرداخت وام به افراد معرفی شده توسط اشخاص حقوقی دانست. در این شیوه بانک به متقاضیان معرفی شده از سوی اشخاص حقوقی از محل سپرده ودیعه شده ایشان نزد خود به متقاضیانی که این اشخاص معرفی کنند، تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.


علاوه بر این، افراد حقیقی صاحب حساب در بانک می‌توانند بدون معرفی ضامن درخواست وام خود را به بانک ارائه کنند. در این شیوه بانک تنها با دریافت یک چک، بر اساس میانگین حساب افراد امکان کسب تسهیلات را فراهم می‌کند. بنابراین افراد با مراجعه به همراه بانک خود نسبت به ثبت درخواست وام اقدام کرده و پس از پذیرش ضمانت، تسهیلات خود را دریافت می‌کنند.


بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از سال ۱۳۸۶ تا کنون خدمات مالی چشم‌گیری ارائه و در کسب رضایت مشتریان موفق عمل کرده است. این بانک که تا سال ۱۳۹۵ مبالغ تسهیلات خود را به ۴۳هزار میلیارد ریال رسانده بود، با عملکرد موفق خود در سال جاری این مبلغ را به بیش از ۳۱۰هزار میلیارد ریال رساند. در مجموع تمامی تسهیلات اعطا شده به مشتریان مبلغی بیش از ۸۸۶هزار میلیارد ریال بوده است.


شرایط کرونایی که وضعیت زندگی افراد را دگرگون کرد، میزان تقاضای افراد را برای دریافت تسهیلات افزایش داد. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چنین شرایطی علاوه بر اینکه حجم تسهیلات خود را در چارچوب مقررات بانک مرکزی افزایش داد، براساس تفاهم‌نامه‌هایی که با نهادهای حمایتی مختلف کشور امضا کرد، برای توانمندسازی مددجویان نهادهای حمایتی نیز گام‌های مؤثری برداشت. از جمله این نهادها می‌توان به کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن اشاره کرد. نتیجه این تفاهم‌نامه‌ها موجب شد بیش از نیم میلیون نفر از مددجویان این نهادها از تسهیلات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برخوردار شوند. با این کار احسان و نیکوکاری در سراسر کشور بروز و ظهور یافت.


از دیگر خدمات نوینی که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای بهبود شرایط زندگی مردم ارائه کرده، می‌توان به جمع‌آوری صدقات مردم و پرداخت وام قرض‌الحسنه به نیازمندان اشاره کرد که مبالغ بازپرداخت این طرح برای کمک به سایرین استفاده می‌شود. این اقدام علاوه بر اینکه موجب کمک مستمر به نیازمندان می‌شود، عملی بسیار ارزشمند است.


بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با توجه به شرایط کشور در بحران‌های مختلف با اقدامات خلاقانه و سومندی که انجام می‌دهد موجب شده تا چرخه نیکوکاری و احسان ابدی شود و شرایط زندگی را برای همگان مخصوصاً نیازمندان تسهیل کند. این اقدامات مذکور تنها بخشی از عملکرد درخشان این بانک در طول بیش از ۱۳ سال فعالیت خود است. امیدواریم با تلاش کارکنان و مدیران این بانک شاهد بهبود وضعیت افراد بیشتری در سطح کشور باشیم و قرض‌الحسنه به طور چشم‌گیری در سطح کشور گسترش یابد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر