24 اسفند 1399 - 13:39
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

افزایش بیش از ۱۵ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۵ هزار و ۷۶۳ واحدی معادل ۱.۲۸ درصد به یک میلیون و ۲۴۵ هزار و ۱۴۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۷۳ واحدی به ۱۷ هزار و ۲۷۱ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۲۸۵۶
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات دومین روز هفته (یکشنبه بیست و چهارم اسفندماه ماه ۹۹)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۱۰۹ واحدی معادل ۱.۲۸ درصد به رقم ۳۲۴ هزار و ۶۴۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۰۲۷ واحدی معادل درصد، عدد ۴۳۴ هزار و ۲۸۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۷۰ واحدی به رقم ۲۸۳ هزار و ۲۵۸ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۴۴۹۶ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۷۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۳۳۶۲ واحد افزایش به رقم ۹۱۶ هزار و ۸۸۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۵۵۷۳ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۹۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، کگل، کچاد، خودرو، پارسان، وبملت و ومعادن با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شبندر، شستا، شتران و اخابر، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۶۶۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۳۰ هزار و ۸۵۷ نوبت معامله و به ارزش ۷۵ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد رتاپ(تجارت الکترونیک پارسیان) با ۵.۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای اپال، کچاد، فارس، تایرا و فولاژ بود. همچنین نماد معاملاتی پرداخت(به پرداخت ملت) با ۱.۹۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فمراد، ساراب، پتایر، پلاسک، وساخت و کپشیر قرار گرفتند.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی اپال، خودرو، خساپا، شپنا، شستا، خگستر، برکت و ولپارس به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی سیتا، سپاس، کمند و پارند با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای برکت، سدور، پتایر و خزر، بیشترین حجم عرضه را داشتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر