05 فروردين 1400 - 16:04

توزیع دسته‌چک‌های جدید در شعب بانک توسعه تعاون

از روز پنجشنبه ۵فروردین ماه، دسته چک های جدید در شعب بانک توسعه تعاون در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت که الزاما ثبت صدور، دریافت و انتقال این دسته چک ها در سامانه صیاد ضروری است.
کد خبر : ۱۲۳۰۴۴
توزیع دسته چک های جدید در شعب بانک توسعه تعاون،همزمان با شبکه بانکی آغاز می شود

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، از پنجم فروردین ماه سال جاری، چک‌های جدید بنفش رنگ توسط شعب این بانک توزیع و به مشتریان ارائه می‌شود؛ بر روی این چک‌ها عبارتی تحت عنوان «کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است» درج شده است.


 
بنابراین صادرکنندگان چک‌های جدید، باید اطلاعات مربوط به «تاریخ»، «مبلغ» و «هویت گیرنده» را علاوه بر برگه چک در سامانه صیاد نیز ثبت کنند. مشتریان بانک توسعه تعاون می‌توانند از درگاه‌های این بانک شامل «اینترنت بانک توسعه تعاون» و «سامانه بانکداری مجازی بانک توسعه تعاون» به سامانه صیاد دسترسی داشته باشند.
 
لازم به توضیح است زمانی که صادرکننده چک، ثبت چک را در سامانه صیاد انجام می‌دهد و بر روی برگه چک نیز مشخص می‌کند که چک برای «چه کسی» با «چه تاریخ» و «مبغلی» صادر شده و چک را به ذی‌نفع آن تحویل می‌دهد؛ ذی‌نفع چک نیز با مراجعه به سامانه صیاد، باید اطلاعات مندرج ثبت شده مرتبط با خود را در سامانه صیاد کنترل و در صورت اطمینان و تطابق اطلاعات چک را تأیید و دریافت کند و در غیر این صورت چک را نپذیرد.
ذکر این نکته ضروری است، در صورتی که ثبت الکترونیکی چک‌های جدید در سامانه صیاد انجام نشود، بانک نمی‌تواند وجه چک را پرداخت کند.
 
گفتنی است تا زمان اعلام بانک مرکزی، برگه چک‌های قدیمی کما فی‌السابق و به رویه قبلی خود بدون نیاز به ثبت در سامانه صیاد، پردازش می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر