09 فروردين 1400 - 10:44

بدهی ۲۸ تریلیون دلاری دولت آمریکا

کشورهای خارجی بیش از هفت تریلیون دلار اوراق قرضه آمریکا را در اختیار دارند.
کد خبر : ۱۲۳۰۹۰
آمریکا

به گزارش ایبِنا، میزان بدهی‌های دولت این کشور تا پایان ماه مارس به ۲۸ تریلیون و ۱۰۳  میلیارد و ۵۹۹ میلیون دلار رسیده است. میزان بدهی هر شهروند آمریکایی تا پایان این ماه به طور متوسط ۸۵ هزار و ۹۱ دلار و میزان بدهی هر مالیات دهنده آمریکایی به طور متوسط ۲۲۴ هزار و ۴۵۵ دلار بوده است.


طبق گزارش ایسنا از سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا، کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان ماه مارس به چهار تریلیون و ۵۳۱ میلیارد و ۳۱۹ میلیون دلار رسیده است. در حال حاضر بزرگ‌ترین اقلام بودجه‌ای آمریکا شامل: مراقبت‌های درمانی با یک تریلیون و ۲۸۸ میلیارد و ۳۲ میلیون دلار، تامین اجتماعی با یک تریلیون و ۱۱۲ میلیارد و ۵۶۶ میلیون دلار، هزینه‌های دفاعی با ۷۲۳ میلیارد و ۸۴۹ میلیون دلار و بهره پرداختی بدهی با  ۳۹۶ میلیارد و ۳۴۱ میلیون دلار است.


همچنین تا پایان این ماه، میزان مجموع بدهی‌های دولتی و غیردولتی آمریکا معادل ۸۵ تریلیون و ۶۷۹ میلیارد و ۱۳۷ میلیون دلار بوده است. از این میزان، ۲۱ تریلیون و ۱۷۶ میلیارد و ۵۱ میلیون دلار مربوط به بدهی های شخصی بوده که یک تریلیون و ۷۲۱ میلیارد و ۹۶۴ میلیون دلار آن به شکل وام دانشجویی بوده است.


طی این مدت، اوراق قرضه آمریکایی در اختیار کشورهای خارجی به هفت تریلیون و ۱۳۳ میلیارد و ۱۸۳ میلیون دلار رسیده است. کسری تجاری آمریکا در این ماه ۹۱۷ میلیارد و ۵۰ میلیون دلار اندازه گیری شده است که ۳۱۱ میلیارد و ۲۹ میلیون دلار از این کسری مربوط به تجارت با چین بوده است. این کسری بودجه بزرگ همواره یکی از موارد اختلافی مهم با چین بوده و این کشور متعهد شده است در قالب فاز نخست توافق تجاری خود با آمریکا، این رقم را کاهش دهد.


در طرف دارایی ها نیز مجموع دارایی های ملی ۱۶۰ تریلیون دلار و ۸۷۴ میلیارد دلار و مجموع دارایی های خانوارهای آمریکایی ۱۳۲ تریلیون و ۱۴ میلیارد دلار برآورد شده است.   

برچسب ها: آمریکا بدهی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر