14 فروردين 1400 - 13:39
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

ریزش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۱ هزار و ۶۴۸ واحدی معادل ۰.۹۰ درصد به یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۸۷۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۱۹ واحدی به ۱۸ هزار و ۳ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۳۱۶۲
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات اولین روز هفته (شنبه چهاردهم فروردین ماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۰۳۲ واحدی معادل ۰.۹۰ درصد به رقم ۳۳۴ هزار و ۲۶ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۵۳۳ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد، عدد ۴۴۱ هزار و ۱۱۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۹۹۹ واحدی به رقم ۲۸۷ هزار و ۳۸۸ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۳۲۸۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۰۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۹۴۱۲ واحد کاهش به رقم ۹۴۵ هزار و ۲۷۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۰۴۸۶ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۷۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، شستا، فارس، کچاد، شپنا و پارس با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی رانفور، حکشتی، سپ و فولاژ، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در پنجمین روز کاری سال، معامله‌گران بورس ۱ میلیارد و ۸۰۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۹۱ هزار و ۹۰۴ نوبت معامله و به ارزش ۳۲ هزار و ۹۵۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد رانفور(خدمات‌انفورماتیک) با ۵.۵۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای فاراک، سپ، فباهنر، ولساپا و فولاژ بود. همچنین نماد معاملاتی وسینا(بانک سینا) با ۱.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای بوعلی، کاوه، نوری، فولاد، شیران و شپنا قرار گرفتند.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی برکت، اپال، شستا، فاراک، حکشتی، امین، شلعاب و سیتا به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی کمند، پارند، پارند و سپاس با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای شپنا، سنیر، خساپا و وتجارت، بیشترین حجم عرضه را داشتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر