15 فروردين 1400 - 14:45

احتمال تمدید طرح خدمات بدهی کشورهای کم‌درآمد توسط گروه ۲۰

معاون ارشد صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: احتمال تمدید خدمات بدهی کشورهای کم درآمد توسط گروه بیست وجود دارد.
کد خبر : ۱۲۳۲۰۷
جی بیست

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، دومین مقام صندوق بین المللی پول خوش بین است که گروه ۲۰ اقتصاد بزرگ، به زودی موافقت می کند که تسویه بدهی کشورهای کم درآمد را تا پایان سال جاری تمدید کند.


به گفته بانک جهانی، طرح تعلیق خدمات بدهی  جی ۲۰، که از ماه گذشته اجرا شد، ۵ میلیارد دلار کمک مالی برای بیش از ۴۰ کشور جهان فراهم کرده است. در اکتبر سال گذشته گروه بیست، این برنامه را تمدید کرد، که در ابتدا قرار بود در دسامبر سال ۲۰۲۰ منقضی شود، و بعد توافق کرد که شش ماهه دیگر تمدید شود.


قرار است وزرای دارایی G-۲۰ در ۷ آوریل امسال برای دومین باربه صورت مجازی در حاشیه جلسات صندوق بین المللی پول و بانک جهانی با یکدیگر دیدار کنند. جفری اوکاموتو معاون اول صندوق بین المللی پول گفت: پیشنهاد ما این است که این کار را تا پایان امسال تمدید کنیم. من خوش بین هستم که گروه بیست تمدید خواهد کرد، اگرچه هنوز شرایط دقیق تمدید در حال بحث و بررسی است.


 اوکاموتو بر اهمیت پیشنهاد صندوق بین المللی پول برای ایجاد ۶۵۰ میلیارد دلار دارایی های ذخیره به نام حقوق ویژه تأکید کرد. وی گفت که صندوق بین المللی پول برای تخصیص مجدد ذخایر کشورها از ذخایرکشورهای ثروتمند به کشورهای فقیر گزینه هایی ارایه خواهد کرد. وی گفت: تخصیص مجدد دارایی ها به تمایل کشورهای اهدا کننده و به روش های عملی برای اجرای این طرح نیاز دارد.


خزانه داری آمریکا قصد خود برای حمایت از ایجاد دارایی های ذخیره را، به کنگره اعلام کرد و تأکید نمود که آنها پشتیبانی نقدینگی حدود ۲۱ میلیارد دلار برای کشورهای کم درآمد و حدود ۲۱۲ میلیارد دلار برای سایر کشورها و بازارهای در حال توسعه، به جز چین تامین می کنند. به گفته خزانه داری، این تأثیر بسیار بیشتر از طرح تعلیق خدمات بدهی و حتی بودجه بالغ بر۱۳ میلیارد دلاری تامین مالی اضطراری توسط صندوق بین المللی پول در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر