18 فروردين 1400 - 12:12

قیمت نفت افزایش یافت

با چشم‌انداز اقتصادی قوی‌تر و کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، قیمت نفت افزایش یافت.
کد خبر : ۱۲۳۲۹۰
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، قیمت نفت با چشم انداز رشد اقتصادی قوی تر جهانی با وجود افزایش واکسیناسیون COVID-۱۹ و گزارشی مبنی بر کاهش موجودی نفت خام در ایالات متحده، افزایش یافت. معاملات آتی نفت خام برنت در ماه ژوئن با ۳۴ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش به بشکه ای به ۶۳.۰۸ دلار رسیده در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا که در ماه می ۳۲ سنت یا ۰.۵ درصد رشد داشت، به ۵۹.۶۵ دلار رسید.


روز سه شنبه قیمت ها افزایش یافته در حالی که داده ها نشان می دهد اشتغال در ایالات متحده در ماه فوریه که استخدام افزایش یافته، به بالاترین سطح دو ساله رسیده است و بخش خدمات چین بیشترین افزایش فروش در سه ماه گذشته را نشان می دهد.


صندوق بین المللی پول اعلام کرد: هزینه های عمومی بی سابقه برای مبارزه با همه گیری کرونا، در درجه اول توسط ایالات متحده، رشد جهانی را تا ۶ درصد در سال جاری افزایش می دهد که این نرخ از دهه ۱۹۷۰ دیده نشده است.


 به نقل از ارقام موسسه نفت آمریکا (API)، ذخایر نفت خام ایالات متحده در آخر هفته کاهش یافت، در حالی که موجودی سوخت افزایش یافت. ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۲ آوریل به اندازه ۲.۶ میلیون بشکه کاهش یافت. پیش بینی کنندگان افت ۱.۴ میلیون بشکه ای را پیش بینی کرده بودند. پیش بینی می شد تولید نفت در ایالات متحده در ۲۰۲۱ ، با ۲۷۰ هزار بشکه در روز تا ۱۱.۰۴ میلیون بشکه در روز کاهش یابد، روز سه شنبه اداره اطلاعات انرژی (EIA) نسبت به پیش بینی ماهانه قبلی خود به اندازه افت ۱۶۰ هزار بشکه در روز افت شدیدتری اعلام کرد.


روز سه شنبه ایران و قدرت های جهانی مذاکراتی سازنده ای داشتند و توافق کردند که کارگروه هایی برای بحث در مورد احیای مجدد توافق هسته ای ۲۰۱۵ که منجر به لغو تحریم های بخش انرژی ایران توسط واشنگتن و افزایش عرضه نفت می شود، تشکیل دهند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر