23 فروردين 1400 - 10:59

قیمت نفت افزایش یافت

با چشم انداز مطلوب تقاضای سوخت ایالات متحده، قیمت نفت افزایش یافت.
کد خبر : ۱۲۳۳۹۴
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز دوشنبه نفت در حالی که برای تقاضای سوخت در ایالات متحده امید زیادی وجود دارد. با نزدیک شدن به فصل تابستان، سرعت واکسیناسیون COVID-۱۹ افزایش یافته، اما تعداد موارد ابتلا در سایر کشورها رو به افزایش است. قیمت هر بشکه نفت برنت با ۲۵ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش تا ۶۳.۲۰ دلارافزایش یافت. هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱۷ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۵۹.۴۹ دلار رسید. از زمان پایان معاملات دوشنبه گذشته، قیمت ها تغییر کمی کرده‌اند.


به گفته یک استراتژیست: اخیراً آرامش ناخوشایندی بازارهای نفت را در برگرفته است با اینکه نفت برنت حدود ۶۳ دلار ثابت است. در حالی که ایالات متحده بیش از ۷۰ میلیون نفر را کاملاً واکسینه کرده است و در اروپا با تاثیر تعطیلی‌ها، تعداد جدیدی از موارد ابتلا در حال کاهش است، هند گزارش رکورد موارد ابتلای جدید و سایر مناطق آسیا شاهد افزایش ابتلاست. این امر احتمالاً چشم انداز سفر جهانی را ادامه خواهد داد و محدوده قیمت ها را حفظ خواهد کرد.


جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت: نقطه عطف اقتصاد ایالات متحده با افزایش انتظارات رشد و استخدام در ماه‌های آینده است، اما با خطر بازگشایی سریع و جنجال افزایش مجدد موارد ابتلای ویروس کرونا مواجه است. در واقع خطرات وجود دارند و اصلی ترین آن این است که بازگشایی خیلی زود صورت می گیرد و مردم خیلی سریع به کارهای سابق خود باز می گردند و شاهد جهش دیگری در موارد ابتلا خواهیم بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر